Quantcast

Aktuális akciók
Őszi wellness akciókŐszi wellness akciók

Tavaly nőtt az aquaparkok kedveltsége

2009. 03. 18. 15:04

Fürdőzés
Magyar Turizmus Zrt. 2008-ban az üdülési csekk népszerűsítése mellett a vízhez kötődő turizmusra koncentrálta erőforrásait belföldi marketingtevékenysége során. Bizonyára sokan emlékezbek még rá, hogy ma tavalyi a Vizek éve volt. Elkészült az akció mérlege, mely a strandolás népszerűségének növekedését mutatja.
A témaévhez több mint 500 szolgáltató kapcsolódott. A kampányév során január és június, majd szeptember és december között minden hónapban egy-egy turisztikai régió mutatkozott be, és várta szállásdíjkedvezményekkel a vendégeket, júliusban és augusztusban pedig az ország népszerű élővizeire irányította a belföldi utazóközönség figyelmét a Magyar Turizmus Zrt.
A témaév szlogenjei a „Vízben jók vagyunk!” és a „Nem ússza meg szárazon!” szlogenek voltak. Az ország mintegy 30 forgalmas pontján elhelyezett Vizek Éve óriásplakátok havonta cserélődtek, tájékoztatva a turistákat a soron következő régióról és kedvezményes ajánlatairól.
Az akcióhoz kapcsolódóan közvéleménykutatások készültek, melyek szerint, akik találkoztak a Vizek Éve 2008 témaév kiadványaival, jóval nagyobb arányban terveznek belföldi vízparti utazást, standfürdők, aquaparkok, gyógy- és termálfürdők felkeresését, valamint wellness-szolgáltatások igénybevételét, mint az átlag.
A felmérésekből az is kiderült, hogy a magyarok túlnyomó többsége szerint Magyarország gyógyfürdői világhírűek és a hazai termál és gyógyvizek számos betegséget orvosolnak, miközben a vizek és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások alkalmasak a betegségmegelőzésre is. A strandfürdőkről és az aquaparkokról is kedvező képet alkottak a felmérésben részt vevők: többségük szerint aquaparkba járni divatos dolog és jó kikapcsolódást jelent az egész családnak, belföldi utazások során pedig szívesen ellátogatnak a helyi fürdőbe is.
Tavaly nőtt az aquaparkok kedveltsége
A hazai wellness-szolgáltatások immár vonzóbbnak tűnnek, mint a tengerparti üdülés, és az aquaparkokat is kevesebben tartják lehetőségeikhez mérten drágának, mint korábban. Anyagilag továbbra is a természetes vizek partján, illetve a fürdőkben történő strandolás a legkedvezőbb a megkérdezettek szerint.
A vízzel kapcsolatos különböző turisztikai lehetőségek közül, a 2007. és 2008. évi felmérések adatait összevetve, az aquaparkokkal kapcsolatos attitűdök erősödtek meg leginkább.
A kampányév ellenére csökkenést mutatott a vízparti utazások, a gyógyfürdők és a wellness esetében, a strandfürdők, aquaparkok esetében pedig kismértékű növekedés történt. Mindez valószínűleg a magyar emberek egyre nehezedő megélhetési helyzetével függ össze.
A kampányév decemberi állomásának keretében, a Magyar Turizmus Zrt. a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.-vel együttműködésben meghirdette a „Budapesti fürdők éjszakája” elnevezésű akciót is, melyről a Termálfürdő.net is személyes beszámolót közölt.
Az akció keretében a Széchenyi, a Gellért és a Rudas fürdő 2008. december 5-én, pénteken éjszaka 22.00 – 04.00 óra között tartott nyitva és az adott fürdőnek megfelelő stílusban, különböző szórakoztató és zenés programokkal várták éjszakai fürdőzésre a vendégeket. A rendezvényre 3.500.-Ft-os áron lehetett belépőjegyet váltani, amellyel aznap éjszaka mindhárom fürdő látogatható volt. 
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...