A finn szállodások a legbarátságosabbak, Magyarország a negyedik
A barátságos és kompetens szállodai személyzet ma már alapvető fontosságú ahhoz, hogy a szállóvendégek visszatérjenek vagy másoknak is ajánlják a szállodát. A hotel.info rangsorából kiderül, milyen a helyzet a budapesti szállodai szolgáltatás terén, és hol állunk a többiekhez képest.
Az európai országok rangsorában a szállodai személyzet barátságossága és kompetenciája tekintetében Finnország az éllovas. Németország és Ausztria szorosan követi Finnországot, közel azonos pontszámmal (8,37 pont). A nemzetközi szállóvendégek szavazatai alapján Magyarország 8,33 ponttal a 4. helyre került, ezzel a legjobb öt között szerepel. A főváros, Budapest 8,37 ponttal valamivel meghaladja az országos átlagot.
Magyarországhoz képest lényegesen kevésbé volt meggyőző Hollandia teljesítménye a szállást foglaló vendégek számára: 7,86 ponttal az európai top 20-as lista sereghajtója lett. Van még mit fejlődnie a szállodai személyzetnek a szolgáltatás minőségét illetően Dániában (7,70), Oroszországban (7,66) és az Egyesült Királyságban (7,62). Míg az orosz szállodaipar a tavalyi évhez viszonyítva kissé visszaesett, a dániai, de mindenekelőtt az egyesült királyságbeli szállodatulajdonosok javítani tudtak pozíciójukon.
Top 20-as országok Európában: a szállodai személyzet barátságos és szakszerű viselkedése:
1. Finnország
2. Németország
3. Ausztria
4. Magyarország
5. Lengyelország
6. Svájc
7. Szlovákia
8. Portugális
9. Svédország
10. Horvátország
11. Írország
12. Bulgária
13. Horvátország
14. Románia
15. Görögország
16. Csehország
17. Franciaország
18. Spanyolország
19. Törökország
20. Hollandia
2. Németország
3. Ausztria
4. Magyarország
5. Lengyelország
6. Svájc
7. Szlovákia
8. Portugális
9. Svédország
10. Horvátország
11. Írország
12. Bulgária
13. Horvátország
14. Románia
15. Görögország
16. Csehország
17. Franciaország
18. Spanyolország
19. Törökország
20. Hollandia
Turizmus.com