Quantcast

Aktuális akciók
Őszi wellness akciókŐszi wellness akciók

Így kell sikerre vinni egy szállodát

2015. 02. 04. 19:57

Hotelvilág
"A lehetetlen szálloda" című műsorban olyan hoteleken segítenek, melyek helyzete reménytelennek látszik.
"A lehetetlen szállodában" (Hotel Impossible) Anthony és csapata olyan hoteleknek segít, amelyek helyzete reménytelennek látszik. Az olyan alap problémákon túl, hogy a szálló külseje vagy belseje leromlott, Anthony néha furcsa gondokkal találja magát szemben. Van, ahol a lustálkodó - munka közben akár elbóbiskoló - személyzetet kell felráznia, vagy felkészíteni egy fiatalembert, aki éppen megörökölte a családi vállalkozást, és azt sem tudja, mihez kezdjen vele. A sorozat új, ötödik évada január 24-én indult, a Travel Channel ebből az alkalomból kérdezte a szakembert a hotelekkel kapcsolatos tapasztalatairól.
Az alappillérek: jó helyszín, megfelelő árak, és legyen benne valami különleges, ami vonzza az embereket. Kell találni valamit, amivel kitűnik a tömegből. Nagyon fontos, hogy a személyzet maximálisan kielégítse a vendégek igényeit, így lesz élmény az ott-tartózkodás. Ha a vendég azt érzi, hogy tényleg törődnek vele, akkor, ha a többi fent említett érték is megvan, elégedett és hűséges lesz, aki többször is visszatér.
- Mik a leggyakoribb hibák, amiket a hoteltulajdonosok elkövetnek?
- A tulajdonosok gyakran összezavarodnak a saját szerepüket illetően. Vagy túlságosan belefolynak az ügymenetbe, vagy túlságosan eleresztik a gyeplőt. Az egyik véglet, amikor minden fillért kipréselnek a szállodából, lecsökkentik a szolgáltatásokat, nem ösztönzik a személyzetet, kispórolják a létesítmény fenntartási költségeit. A másik véglet az, amikor a tulajdonosok másokra hagyják az üzemeltetést, és hó végén a pénzügyi kimutatások átnézésekor csodálkoznak azon, hogy nem termeltek nyereséget. Az eredmény: növekvő költségek, romló szolgáltatási színvonal. A sikerességhez egyensúlyban kell tartani a vállalkozás vezetését, és az együttműködést egy olyan csapattal, amelyben az ember megbízik, és akikkel folyamatosan kommunikál.
- Hogy tudnak a középkategóriás és olcsó szállodák emlékezetes élményt biztosítani vendégeiknek anélkül, hogy bankot kéne rabolniuk?
- Egy szállodának arra kell összpontosítania, hogy a tőle telhető legjobb legyen. Ha egy háromcsillagos hotelről van szó, legyen a legjobb háromcsillagos, ha kétcsillagos, akkor legyen a legjobb abban a kategóriában. Bármi, ami személyes jelleget kölcsönöz, az emlékezetessé válik. Jó példa erre egy kézzel írt köszönőlevél a legfontosabb, rendszeres szállóvendégeknek. Vagy ha havonta húszezer forintértékben veszünk friss virágot, és az évszaknak megfelelő dekorációt helyezünk az előtérbe. A közép- és alsó árkategóriás szállodák közül kevesen teszik meg ezeket az apróságokat, ugyanakkor mély benyomást tesz egy vendégre, amikor belép a szállodába. Egy jó, jól felszerelt, és szépen felkínált ingyenes reggeli sokat nyom a latba. Legyen néhány egyszerű apróság, amit odaadhatunk a gyerekkel érkező családoknak, amikor bejelentkeznek egy hosszú utazás után. Legyen kéznél néhány esernyő, amit kioszthatunk vihar esetén. Olyan egyszerű dolgokra gondolok, amik azt a benyomást keltik, hogy a vendég szükségleteit előre kitalálják. Mindenekfelett ne feledjük, hogy egy tiszta és kényelmes szálloda figyelmes személyzettel sikeres lesz.
- Mik a legszörnyűbb dolgok, amikkel szállodákban találkozott?
- Minden szállodának megvannak a maga kihívásai. De vannak, akik hagyják, hogy a problémák hosszabb ideig tartsanak, mint kéne. Például ha a szálloda tűzjelzője éveken át ki van kapcsolva, vagy nem foglalkoznak egy plafonon tátongó lyukkal, amelyen át folyamatosan szivárog a víz, vagy ha mondjuk tudomást szereznek arról, hogy elszaporodtak a poloskák a hotel szobáinak nagy részében, vagy megtűrik a nemtörődöm és durva személyzetet.
Forrás: Turizmus Online
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...