Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek Nyugdíjas álomszállásokNyugdíjas álomszállások

Kiderült, mennyire tiszták a magyar szállodák

2015. 08. 18. 21:06
Forrás: Turizmus Online
Hotelvilág
A HOTEL DE szállásfoglalási portál felméréséből kiderült, mennyire tiszták a magyar szállodák. Az első helyen a szlovákiai szállodák végeztek, Magyarország a felmérésben az utolsó tíz ország között szerepel. Az értékelések alapján azonban annyira nem rossz a helyzet, mert a magyar szállodák 8 pont feletti értékelést kaptak, mely a portál értékelése szerint még mindig „nagyon jó”-nak mondható. A vizsgált magyar városok közül a vecsési szállások voltak a legtisztábbak, ellenben a miskolci szállásokkal, melyek a magyar rangsor végére kerültek.
Tavaszi nagytakarítás nyáron is? A tisztaság mindig a legfontosabb faktor a szállodaiparban. Minden szállodatulajdonos számára evidensnek kell lennie, hogy a vendég számára tiszta szobát kell biztosítani. Azonban nem minden ország szállodái felelnek meg a vendégek elvárásainak. A HOTEL DE szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál elárulja, hogy mi a helyzet tisztaság tekintetében Magyarországon és más európai országok szállodáiban. A nemzetközi szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál több mint 2 millió vendég értékelése alapján állította fel a ranglistát.
A kiváló minősítés elsősorban a szlovák szállodákat illeti, hiszen a 10 pontos skálán, 8,75 ponttal Európában a legjobbnak illetve a legtisztábbnak bizonyultak. A második helyen Bulgária áll 8,70 ponttal, a harmadik Svájc lett, 8,66 pontot kapott. Ez most jól is jön Svájcnak, hiszen az alpesi országba való utazáskor a turistáknak jelenleg 20 százalékkal többet kell fizetniük a szállásért a svájci frank euróhoz való emelkedése miatt.  A svájci szállodások elsősorban több és jobb szolgáltatásal próbálják ösztönözni a vendégeket. A német szállodák szintén előreléptek, 8,53 ponttal most a hetedikek közvetlenül Horvátország (8,54) után, Portugáliával pedig azonos pontszámot értek el. Magyarország a 8,35 pontszámával a tíz legrosszabb eredményt elérő ország közé tartozik, azonban ebben a listában a legjobb helyen szerepel.
A skandináv szállodáknál van még tennivaló, itt a szállodák jelenleg úgy tűnik kiegyeztek a ƒ„laissez-faire” hozzáállással. Különösen a dán szállodák vendégei jelezték elégedetlenségüket, melyet a 7,73-as pontszám is jól tükröz. 7,92 ponttal a norvég szállodák követik a dánokat, de még mindig az európai lista végén kullognak. Az Egyesült Királyság szállodái sem túl sokat törődnek a higiéniával, 7,95 ponttal épp hogy lecsúsztak a „nagyon jó” minősítésről. Azok az európai szállodák, akik 7 pont felett voltak, általánosságban jónak vagy nagyon jónak minősíthetők – nyilatkozta Jörg Malang, a HOTEL DE fő termékmenedzsere. Foglalás előtt megéri megnézni az online értékeléseket, ha meg akarjuk kímélni magunkat a későbbi csalódásoktól - tette hozzá.   
A Turizmus Online kérésére a szállásfoglaló oldal közölte a vizsgált magyar városokra vonatkozó értékelést is, mely szerint az országon belül Vecsés lett a legtisztább szálláshelykínáló 8,62 ponttal, ezt követi Budapest 8,44 ponttal, majd Debrecen 8,31 ponttal. A győri szállodákat 8,10 pontra, míg a miskolciakat 8,07 pontra értékelték a vendégek. A budapesti hotelek tisztasága a vendégek szerint egyébként azonos szinten van a Hamburg és a Lausanne szállodáival, és pontszáma alapján megközelíti a Zurich-i szállodák tisztaságát is.

 Mit tehetünk, ha hiányosságot tapasztalunk?

A milliós világvárosokban ugyan számos nagyon jó szálloda van, de akadnak olyan szállodatulajdonosok is, akik a tisztaságot nem veszik túlságosan komolyan – olvashatjuk a HOTEL DE oldalán a tavalyi értékelés zárásaként, majd egy sor jó tippet is kapunk mit tehet a fogyasztó, ha hiányosságokat tapasztal egy adott szállodában.
Először is reklamáljunk azonnal bármilyen hiányosság esetén! Ha a vendég valóban rúzsfoltot talál a párnahuzaton, maszatosnak találja a tükröt a fürdőszobában, vagy csak papucsban merészkedik a zuhanyfülkébe, jól teszi, ha első lépésben a szálloda személyzetéhez, illetve szervezett utak esetében az idegenvezetőhöz fordul. A vendég legyen udvarias, de határozott, és kérje, hogy a hiányosságokat azonnal orvosolják, esetleg azt, hogy másik szobába költözhessen. Fontos, hogy a hiányosságokat késedelem nélkül, a megfelelő személynek tegyük szóvá. „A kifogásokkal azonnal a kihelyezett idegenvezetőhöz vagy a szálloda vezetőségéhez kell fordulni. Nem elég, ha csupán a recepciónál szólunk” – olvasható a HOTEL DE oldalán. „Ha a hiányosságokat nem lehet helyben orvosolni és a vitás kérdésre egyéb megoldást sem lehet találni, a panaszt legjobb írásban, fényképekkel alátámasztva benyújtani.” Ilyen esetben feltétlenül meg kell fontolni, hogy a nyaralásból hazatérve érdemes-e pert indítani.
Az első lépések megtételénél segítséget nyújt az Európai Fogyasztói Központ, mely 28 országban, például Magyarországon is rendelkezik képviselettel. A Központ hasznos útmutatással szolgál és tájékoztató jellegű áttekintést ad arról, hogy az adott országban az utazás árának milyen mértékű csökkentését lehet elérni. Aki bíróság előtt szeretne érvényt szerezni az igazának, mindenképp mérlegelje előzetesen, hogy panasza valóban elegendő okot szolgáltat-e egy perhez. Hiszen a jogvita többnyire sok időt és energiát emészt fel, esetleg azt is, amit a nyaralás alatt gyűjtöttünk.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...

Stílusos makói nyári vakáció – előfoglalási kedvezménnyel!

Hozza egy lépéssel közelebb a nyarat! Foglalja le Gloriusos nyaralását 3-5 éjszakára akár 15% kedvezménnyel és AJÁNDÉK fürdőbelépővel a megújult Hagymatikumban! Pihenje ki magát art deco ihlette, exkluzív szállodánkban, ahol minden napot pezsgős reggelivel indítunk! Élvezze a napsütés és a gyógyvíz együttes erejét, a wellness megújító hatását és a modern kényelmet luxus színvonalon!Megnézem