Quantcast

2024. 05. 13. 12:36
Forrás: termalfurdo.hu
Útitárs

Akár azt tervezzük, hogy még a turistaszezon előtt eltöltünk egy hetet a Balatonnál, vagy egy kellemes termálfürdőben, akár a legforróbb nyári napokat vészelnénk át a horvát tengerparton, akár a téli hideg beköszöntekor mennénk el egy mediterrán országba, az utazás mindenképpen tervezést és gondos előkészületeket igényel. Kevesen tehetik meg ugyanis azt, hogy „csak úgy elugranak” egy álomnyaralásra, amikor éppen kedvük tartja. De attól, hogy mi nem tartozunk közéjük, még nekünk sem kell lemondanunk az ilyen élményekről – akár idén is megvalósulhatnak a terveink.

Ehhez viszont nekünk is tennünk kell: a következőkben azt is bemutatjuk, hogy pontosan milyen lépéseket érdemes tennünk az álomnyaralás irányába.

Lőjük be a büdzsét!

Természetesen nem mindegy, hogy milyen típusú utazás lebeg a szemeink előtt, hiszen egész más büdzsére lesz szükségünk egy kéthetes tokiói városnézéshez, mint egy Magyarországon eltöltött, termálfürdős hétvégéhez. Tehát az első dolog, amit meg kell tennünk, az az, hogy megnézzük, körülbelül mennyit szeretnénk, illetve tudunk rászánni a kikapcsolódásra. Fontos, hogy még idén eljussunk Balira? Vagy az is elég lenne, ha egy kicsit elszakadhatnánk a városi forgatagból, és elmehetnénk pár napra túrázni a Tátrába? Ezeket a döntéseket nekünk kell meghoznunk, ehhez mérten pedig elkezdhetjük a következő lépés tervezését.

Készüljünk automatikus megtakarításokkal!

Bármilyen terveink is vannak, az biztos, hogy pénzre lesz szükségünk a megvalósításhoz: kezdjünk el tehát mihamarabb félretenni! A kisebb utazásokra akár néhány hónap alatt is összespórolhatjuk a szükséges keretet, de ehhez határozottságra és következetességre lesz szükségünk. A lehető legjobb módszer az, ha nyitunk egy megtakarítási számlát, majd beállítunk egy automatikus havi utalást a bankszámlánkon – így amint beérkezik a fizetésünk, egy bizonyos összeg azonnal átkerül a megtakarítási számlára, azaz esélyünk sem lesz költeni belőle. Ez kicsit olyan, mintha egy malacperselyben gyűjtögetnénk.

Ha mindenképp idén mennénk az álomnyaralásra…

Az is előfordulhat, hogy nem tudunk lemondani Tokióról vagy éppen Baliról – a fenti példáknál maradva. Ilyen esetben jöhet szóba valamilyen kölcsön. Akadnak, akik ilyenkor a családtagjaikhoz, barátaikhoz fordulnak, de vannak, akik szívesebben folyamodnak valamilyen banki hiteltermékhez. Ha ez utóbbiak mellett döntünk, akkor elsősorban a személyi kölcsön lehet nekünk való, hiszen ez szabad felhasználású, tehát bátran költhetjük utazásra is a felvett összeget.  (THM: 15,9-22,4%, közzétéve: 2024.05.02.)

A személyi kölcsön felvétele ma már igen egyszerű, online is elvégezhetjük, ráadásul a havi nettó jövedelemtől függően akár 15 millió forintot is felvehetünk. Mi ugyanakkor azt javasoljuk, hogy csak annyit igényeljünk, amennyire feltétlenül szükségünk van a kényelmes utazáshoz.

Legyünk rugalmasak!

Amennyiben nem rendelkezünk nagyon konkrét tervekkel, de szívesen utaznánk valahová idén – és ezt jó áron tennénk meg –, akkor fontos, hogy maradjunk kompromisszumkészek, így ugyanis igen jó ajánlatokra csaphatunk le. Például, lehet, hogy csak szeptemberben mentünk volna a Sorrentói-félszigetre, de ha májusra sokkal kedvezőbbek a repjegy- és a szállásárak, akkor ne habozzunk!

Tartsuk szem előtt: gyakran előfordul, hogy csak néhány nappal vagy héttel később, esetleg másik helyszínen találunk megfelelő alternatívát, ami ugyanúgy felejthetetlen élményt nyújthat.

Önállósítsuk magunkat!

Sokak számára vonzó az utazási ügynökségek és közvetítők által nyújtott kényelem, hiszen mindent megterveznek, lefoglalnak és lebonyolítanak helyettünk. Ugyanakkor előfordulhat, hogy jobban – azaz olcsóbban – jöhetünk ki az utazásból, ha az egészet magunknak foglaljuk le, illetve szervezzük meg. De nemcsak az árak miatt előnyösebb önállónak lenni: így rugalmasabbak lesznek a lemondási feltételek és az egész út sokkal személyre szabottabb lehet.

Csapjunk le a kedvezményekre!

A pénzügyi korlátok gyakran megnehezítik az utazás tervezését, amennyiben nem tervezünk személyi kölcsönt felvenni. Éppen ezért érdemes időt szánni a különböző kedvezmények és akciók felkutatására. Legyen szó last minute-ajánlatokról, korai foglalási kedvezményekről vagy akár repülőjegy- és szálláscsomagokról, sok lehetőséget lelhetünk fel a költségek csökkentésére. Ezzel pedig közelebb kerülhetünk álmaink útjának megvalósításához.

Láthatjuk tehát, hogy akkor sincs minden veszve utazás-téren, ha egyelőre nem tettünk semmilyen lépést a megvalósítás irányába. Ha hirtelen megoldásokra van szükségünk, akkor bármikor folyamodhatunk személyi kölcsönhöz, de ha még ráérünk, és csak kisebb utazást tervezünk, akkor bármikor elkezdhetünk félretenni is. Bármelyik utat járjuk is, lényeges lesz a rugalmasság, a kreativitás és a pozitív hozzáállás. Ne engedjük, hogy a váratlan helyzetek lerombolják terveinket, hanem keressünk megoldásokat, hogy idén végre eljuthassunk az áhított úti célunkra!

Ez a cikk egy fizetett promóció, támogatott tartalom, megrendelője a K&H Bank Zrt. A cikkben hivatkozott termék vagy termékek részletei és feltételei a K&H Bank személyes ügyfélpontjain és honlapján (www.kh.hu) érhetők el.

Fotó forrása

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...