A hatékony gigitális marketing legfontosabb építőkövei
A marketingre és különösen a digitális marketingre Magyarországon a legtöbb cég továbbra sem fordít elég figyelmet, pedig ez akár élet halál kérdés is lehet. A digitális marketing különösen fontos az olyan internetes vállalkozások számára, mint például a webshopok, játék oldalak, tartalomkészítők.
A hatékony digitális marketing olyan szerencsejáték oldalak számára is fontos, mint például a Mr Bet Casino weboldal, de akár olyan vállalkozás esetén is döntő lehet, amely abszolút nem kínál online szolgáltatásokat. Ma a legtöbb új ügyfelet kétségen kívül az interneten keresztül lehet elérni és aki nem tartja a lépést a többiekkel, az lemarad. Olvass tovább és tud meg te is, hogy miként tudja a digitális marketing fellendíteni bármely vállalkozás életét!
Az Online jelenlét Fontossága
Sajnos nagyon sokan továbbra sem értik az online jelentlét fontosságát, amelyet nem lehet eléggé kihangsúlyozni. Ma már az új vevők megszerzéséhez elengedhetetlen egy honlap vagy akár közösségi média felületek fenntartása is. Az online jelenlét a potenciális ügyfeleket nem csupán a tájékozódásban segíti, hanem referenciákat is biztosít a számukra és segít elnyerni a bizalmukat. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbben már online keresnek, ha valamire szükségük van, a hagyományos hirdetési felületek, mint például a plakátok és szórólapok szerepe pedig nagyon csekéllyé vált. A fiatalabb ügyfeleket gyakorlatilag lehetetlen megszólítani online jelenlét nélkül.
A Vásárlók Jobb Megértése
Az online jelenlét lehetőséget ad a vásárlóknak, hogy észrevételeket tegyenek, akár publikusan, akár nem publikusan. Egy jól menő üzlet esetén az elégedett ügyfelek által hátrahagyott pozitív online referenciák kulcsfontosságúak a potenciális új ügyfelek bizalmának megnyeréséhez. A vásárlói visszajelzések segíthetnek abban is, hogy a termékedet vagy a szolgáltatásodat jobban a vásárlók igényeire szabd. Sokan nem tulajdonítanak jelentőséget az apró részleteknek, pedig sok esetben pont olyan apró részletek jelentik egy sikeres és egy sikertelen termék közötti különbséget, amely magadtól soha eszedbe sem jutna. Az interneten keresztül azt is jobban tudod követni, hogy a vásárlóid többsége mely korosztályba tartozik, vagy például hol lakik.
Először A Szem Eszik
Sajnos Magyarországon a dizájn szó hallatán még mindig sokan csak legyintenek, pedig a terméked vagy a branded megfelelő vizuális reprezentációja sokszor döntő. Hasonló árakat és referenciákat kínálló cégek között ugyanis a legtöbb ügyfél egyszerűen az alapján választ, hogy melyik cég honlapja, vagy melyik termék csomagolása tetszik neki jobban. Az, hogy a látottak alapján tudatosan vagy nem tudatosan már néhány másodpercen belül messzemenő következtetéseket vonunk le mindenről, az egyik alapvető emberi ösztön. A silány megjelenésű terméket sokszor még akkor sem fogják megvenni, ha egyébként jó minőségi referenciái vannak. Azok a cégek, amelyek nem költenek a dizájnra egyre inkább háttérbe szorulnak.
Véleményvezérek
A véleményvezérek vagy angolosan “influenszerek” a közösségi média kétségtelenül legellentmondásosabb szereplői. Ma már rengeteg cég hirdeti termékeit és szolgáltatásait különböző influenszerekkel, elsősorban az Instagram, a YouTube és a TikTok felületein, azonban a megfelelő influenszer kiválasztása kulcsfontosságú egy sikeres hirdetési kampányhoz. Először is, ki kell szűrni azokat az alacsony minőségű véleményvezéreket, akiknek látványosan kevés komment és reakció érkezik a posztjaira és akiknél felmerül a gyanú, hogy a követőik egy része nem valós, hanem vásárolt. Másodszor is, fontos, hogy olyan influenszert válassz, akinek a követői beletartoznak abba a célközönségbe, amelyet el akarsz érni a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal.
Mobilbarát Online Tartalmak
A honlapkészítésig már csak-csak eljutnak a magyar cégek is, azonban a következő lépcsőfokot, hogy a weboldal legyen okostelefonról is kényelmesen használható, csak igen kevesen ugorják meg. Pedig ma már az internetes forgalom többsége okostelefonon keresztül zajlik, PC-je és laptopja pedig egyre kevesebb embernek van. Sőt, ezeket az eszközöket sokan eleve csak munkához használják. Elengedhetetlen tehát, hogy a weboldaladnak legyen okostelefonos érintőképernyőre optimalizált változata, különösen akkor, ha olyan vállalatot üzemeltetsz, amelyet várhatóan gyakran fognak az ügyfelek és potenciális ügyfelek online felkeresni. Tipikus példa erre egy webshop, amely esetében mindez triviálisnak hangzik, mégis rengeteg magyarországi webshop továbbra is nagyon nehezen kezelhető mobilról.
Hirdetések
Ma már az online hirdetések jelentik az úgy ügyfelek megszerzésének leginkább költséghatékony módját. A sikeres hirdetési kampányhoz persze csakúgy, mint az influenszerek esetében is, elengedhetetlen a hirdetésed megfelelő paraméterezése, vagyis annak a meghatározása, hogy a hirdetéssel, milyen korosztályba tartozó, milyen anyagi helyzettel rendelkező, milyen érdeklődési körrel rendelkező férfiakat vagy nőket szeretnél elérni. Online célzott hirdetéseket tehetsz közzé, amelyek csak a számodra érdekes potenciális ügyfelek számára fognak megjelenni, ezzel jelentősen növelve a kampány költséghatékonyságát.
Vásárlói Bónuszok
Magyarországon sajnos még mindig sokszor az a gondolkodásmód uralkodik, hogy még a vásárló örüljön, hogy megvehette a terméket, azonban, ha hosszú távon is sikeres céget akarsz vezetni, akkor ezt el kell felejtened. Ha a vásárló pozitív visszacsatolást kap a vásárlásai után, tehát úgy érzi, hogy a vásárlását megköszönték, a bizalmát pedig megbecsülik, az nagyban növelheti a későbbi további vásárlások számát. A honlapodon keresztül regisztrált vásárlóknak például érdemes alkalmanként hírlevelet küldened az aktuális akciókról és érdemes minden vásárlás után automatikus köszönő emailt beállítanod. A hűséges vásárlóknak alkalmanként kupont is érdemes biztosítanod, hiszen akár egy néhány ezer forintos kupon is biztosíthatja, hogy az adott vásárló téged választ egy több tízezer vagy akár több százezer forintos vételhez, tehát a kuponozás anyagilag is megéri.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...