Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek

Internet és ár – Így tervez nyaralást a magyar

2015. 08. 28. 19:05
Forrás: Turizmus Online
Útitárs
A magyarok 15 százaléka szerint nélkülözhetetlen az internet használata a nyaralás megtervezéséhez, és 8,2 százalék számára az utazás alatt is alapvetően fontos az internetkapcsolat.
A PayPal és a GFK legfrissebb felmérése szerint a magyarok 9 százaléka még vár a nyaralással a szeptemberi kedvezményes lehetőségekre, és egy jelentősebb csoport (7,2 százalék) az októbertől decemberig tartó időszakban tervez utazást.
Az üdülések időtartamát tekintve 66,5 százalék az éves szabadságából egy hetet, vagy annál kevesebbet tölt üdüléssel, az utazásra szánt teljes összeg pedig 69,9 százalék esetében kevesebb mint 500 euró. Mindazonáltal szeretünk jól felkészülni az utazásra, és a szükséges információkat több forrásból gyűjtjük össze.

Internet nélkül nem megy

A nyaralás megtervezése igazi kihívás lehet, különösen, ha gyerekekkel utazunk, vagy fix összeg áll rendelkezésünkre az utazás költségeinek fedezésére. Akármilyen akadályokat is kell leküzdenünk, az internet olyan eszköz, amely egyre könnyebbé teszi a tervezést. Az internet a megkérdezettek 71,7 százaléka szerint nagy szerepet kap az utazás megtervezésében, és 52,4 százalék számára fontos az út során is.
A kutatásból az derül ki, hogy a világhálót elsősorban azért használjuk, mert nincs alternatívája, ha a legjobb ajánlatokat akarjuk megtalálni, ami a szálláshelyeket, utazási csomagokat, helyi közlekedésre jogosító jegyeket, bérleteket, a látnivalókra való belépőjegyeket és kirándulási lehetőségeket stb. illeti. Másodsorban részletes információkat keresünk az utazásunk célállomásáról (általános árszint, étkezési lehetőségek, turisztikai látnivalók, egészségügyi kérdések, vámok, vízum stb.)
A kutatás alapján idén az online csatornák mindkét esetben népszerűbbnek bizonyultak, mint a hagyományos megoldások. Például, a lakosságnak csupán 12,5 százaléka keres ajánlatokat, és 15,4 százalékuk pedig részletes információkat utazási irodákban személyesen vagy telefonon, míg ugyanezeket az információkat 32,9 százalék és 25,4 százalék keresi utazási irodák weboldalán, vagy közösségi média profiljukon. Természetesen a keresőmotorok és az önálló utazási oldalak is nagyon népszerűek, a válaszadók 82,4 százaléka keres ezeken információkat.

Az ár és a net is fontos szempont

A magyar turisták jellemzően már nem a kötött programokat biztosító all-inclusive utazásokat választják. Az üdülni vágyók 76,2 százaléka számára a legfontosabb szempont, hogy az út legyen pihentető, 42,3 százalék számára a legfontosabb a felfrissülés, 40,1 százaléknak a sok napfény a legfontosabb, és 34,5 százalék azoknak az aránya, akik kifejezetten kulturális céllal tervezik utazásaikat. A magyarok körében a legnépszerűbb szálláshelyek 53,9 százalékkal a bérelhető házat és apartmanok, továbbá a hotelek (47,3 százalék), a barátok nyaralói, lakásai (23,2 százalék), és a kempingek (18,5 százalék).
A szálláshelyek kiválasztása során továbbra is az ár (62,4 százalék) és az ajánlatok online értékelése/barátok véleménye a legfontosabb szempont (32,6 százalék). Ugyanakkor a WiFi kapcsolat is elsődleges szempont a magyarok több mint 19,1 százaléka számára. Ennek megfelelően a levelezéshez való hozzáférés, a közösségi média és az egyéb online szolgáltatások fontosabbak, mint a városközponttól való távolság (14,7 százalék). A kutatás rámutat arra is, hogy fontos számunkra, hogy egy szálláshelyen milyen fizetési lehetőségek közül választhatunk – ezt a válaszadók 30 százaléka értékelte a legfontosabb döntésbefolyásoló tényezőnek.
A legnépszerűbb utazási formák az autó (62,4 százalék), a vonat (19,4 százalék) és a repülőgép (11,6 százalék). Légitársaságot és járatot elsősorban ár alapján (89,2 százalék), és a poggyászkezelési szabályzat (73 százalék) alapján választunk. Emellett a kedvezmények és az alacsonyabb árakat biztosító promóciók is fontos tényezők a vásárlások során (7,5 százalék).

A nyaralás alatt is netezünk

A kutatásból kiderül, hogy nem csak a nyaralás tervezésekor, de a nyaralás ideje alatt is meghatározó tényező az Internet, a válaszadók 44,2 százaléka nevezte fontosnak az internet-elérést a szálláshely kiválasztásánál. A nyaralás során az online szolgáltatások közül elsősorban a térképeket használjuk, illetve útvonalat tervezünk (32,3 százalék), vagy a legjobb vendéglátóhelyeket, turisztikai látnivalókat próbáljuk megtalálni (34,8 százalék). Ugyanakkor sokat használjuk arra az internetet, hogy a közösségi média oldalakon keresztül tartsuk a kapcsolatot családtagjainkkal és barátainkkal (16,3 százalék), vagy, hogy ellenőrizzük munkahelyi levelezésünket (1,3 százalék).
Utazásaink során igyekszünk takarékosak lenni, átlagosan maximum 500 eurónak megfelelő összeget költünk el (69,9 százalék). Mindez nem jelenti azt, hogy a nyaralás során ne szeretnénk ugyanúgy böngészni a webshopok ajánlatait, mint otthon: egyre több digitális terméket vásárolunk, mint a strandon is olvasható e-könyvek, vagy az olyan zenék, amelyeket a nyaralás ideje alatt hallgatunk (3,8 százalék).
A kiadások fedezésére a legnépszerűbb fizetési megoldás továbbra is a készpénz (73,6 százalék) és a kártyás fizetés (57,7 százalék). Mindeközben a magyarok 5,6 százaléka használta a PayPalt az utolsó üdülés során valamilyen kiadásának a fizetésekor, és 11,9 százalékuk tervezi használni a jövőben.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...