Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek

Kerékpározna? A főváros környékén is megteheti

2017. 05. 31. 19:40
Forrás: termalfurdo.hu
Útitárs
A fővárosban és környékén is remek kerékpáros túrákra indulhatunk. Összegyűjtöttünk néhány kiváló túraútvonalat, amelyek közül a legtöbb megtételére akár a kevésbé edzett biciklisták, vagy a gyerekek is vállalkozhatnak a főváros környékén.

A főváros biciklis perspektívából

Budapest minden napszakban, évszakban csodás látványt kínál, szemléljük akár gyalogosan, hajóról vagy villamosról. De aki egyszer kipróbálja, biztosan egyetért majd vele, a fővárost kerékpárról csodálni semmihez sem hasonlítható élmény. A 23 km-es Duna-parti kerékpáros körtúra a Müpától indul, innen kerékpárúton áttekerünk a hídon a budai oldalra, majd a Duna parton folyásiránnyal szemben haladva tekerünk tovább a Lánchídig. Innen Clark Ádám téren behajtunk a körforgalomba és az alagút előtti útra a Hunyadi János utcára hajtunk rá. Ez az út felvisz a várba, melynek utcácskáin végig tekerve a Bécsi kapu térig jutunk, melyen át elhagyjuk a várat és legurulunk a Batthyány térre. Innen a Duna partján az Árpád-hídig kerekezünk, majd a hídról a Margitszigetre hajtunk. Végigtekerve az árnyas fák között, eljutunk a Margit-hídig, melyen át visszatérünk a pesti oldalra. A kerékpárút itt kisebb megszakításokkal - nem mellesleg csodás panoráma kíséretében – visszavezet kiindulási pontunkhoz.

Családi túra Szentendrére

Egy másik könnyű, kifejezetten szórakoztató családi kerékpáros túra útvonala lehet a Budapest – Szentendre – Budapest kerékpáros körtúra Mindössze 34 km, melyet zömében sík terepen, nehezebb emelkedők nélkül kell megtenni A  túra az Újpesti vasúti híd lábánál indul Budán, innen a Római-parton tekerhetünk Szentendréig. Visszafelé választhatjuk a Budakalász felé vezető utat is.

Kisebb emelkedők a Pilis lankái között

Ha valaki a városi túra helyett inkább a zöldellő mezők és dombok közé vágyna, és elég erőt érez magában, annak irány a Pap-rét – Dömör-kapu kerékpáros körtúra. Túra 22 km hosszú, de bizonyos szakaszokon emelkedőkkel tarkított. Kiindulópontja Szentendrén, a Skanzen után az első bekötőútnál található, a Forrás utcában. Innen indulunk a zöld kerékpáros jelzése Pap-rétig. Innen Pilisszentlászló felé kell venni az utunkat, melyen hamarosan elérjük a Dömör-kaput, ahol az út mellett egy vízesést tekinthetünk meg. Utunk innen tovább halad Szentendre felé.

Edzett biciklisek örömére

Gyakorlottabb kerékpárosoknak való Szentendre – Visegrád kerékpáros körtúra. Itt már egy 43 km-es kirándulásról beszélünk, mely a Pilis és a Visegrádi hegység dombjai között halad, Szentendréről Pilisszentlászló, Visegrád, Dunabogdány, majd Tahitótfalu és Leányfalu felé. Mivel hegyi terepről van szó, csak edzett biciklistáknak való, gyerekeknek nem ajánlott.

Azoknak, akik szeretik a kihívást

Végül azoknak, akik nemcsak sportolni, de túrázni és „teljesíteni” is szeretnének, érdemes egy hosszabb túrára, az egynapos Budapest – Nagymaros – Budapest kerékpártúrára vállalkozniuk. Az útvonal 106 km hosszú, de sík terepen vezet, átvisz a Szentendrei-sziget és a Pest - medence legszebb részein. A kerékpártúrát Budapestről a Hősök teréről indítjuk. Budapestet, Káposztásmegyer városrészen át hagyjuk el, a Külső Szilágyi úton. A város határában az M0 autópálya előtt jobbra kanyarodunk és egy alagúton a vasút alatt haladunk át. Továbbtekerve hamarosan megérkezünk Dunakeszire, a Verseny utcába, ahol az első körforgalomig kerekezünk. Itt a 3. kijáraton át a vasút felett áthajtunk, majd az első lehetőségnél 180 fokos jobb kanyart veszünk és a vasút mellett haladunk a Dunakeszi vasút állomásig, ahol balra fordulva, a Béke utcán haladunk a Fő út keresztezéséig. Ezen áthajtva jobbra fordulva találjuk a kerékpárutat, amelyen eljutunk Nagymarosig, Göd, Sződliget, Vác és Verőce települések érintésével. Nagymarosról, a már ismert úton visszafelé haladva érünk vissza Budapestre a Hősök terére.
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...

Sárvári akciós ajánlatok

Merítsen erőt a természetből, a tavasz kirobbanó frissességéből Sárváron, ahol testközelben tapasztalhatja meg a természet energiáit. Az Ensana Thermal Sárvár ajánlatait most 15%-os SZÉP kártya kedvezménnyel foglalhatja le.Megnézem