Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók TOP 10 őszi fürdőtippTOP 10 őszi fürdőtipp További ajánlatok

Melyik jógafajtát válasszam?

2017. 02. 02. 19:52
Forrás: termalfurdo.hu
Wellness
A fitneszközpontok és jógastúdiók nagyon sokféle jóga órát kínálnak, egy kezdő nehezen tudja eldönteni, melyik a leginkább neki való. A következő ismertetőkkel adunk némi támpontot. Azonban a végső elhatározás előtt érdemes egy hozzáértő jógaoktató segítségét kérni.
Bár az utóbbi években egyre trendibb sportnak számít, a jóga nem valamiféle múló divathullám. Testre, lélekre és szellemre gyakorolt gyógyító erejét egyre többen tapasztalják és értékelik. Nézzük a legnépszerűbb jógatípusokat!

Hatha jóga

Ez az úgynevezett klasszikus jógatípus, sokak szerint kezdőknek ezzel érdemes először próbálkozniuk. Lassú tempójú, nem túl megterhelő, de fokozott koncentrációt igénylő mozgásforma, így tökéletesen kikapcsol a hétköznapi gondokból. A hatha jóga célja a test szimmetriájának visszaállítása és a szellemi egyensúly elérése. Az agyunk pihentetése mellett kiválóan alkalmas a testtartásbeli hibák rendbehozatalára, izmaink megerősítésére. Remek alapot jelenthet más jógatípusok gyakorlásához.

Iyengar jóga

Ennél a jógafajtánál is a hagyományos pozitúrákat kell betartani, a jóga ászanákat kell elvégezni, a különbség azonban az, hogy itt nagyon figyelnek a minél óvatosabb, akár kisebb sérülések után is alkalmazható finomításokra. A szakemberek az emberi test érzékenységére figyelve alakították ki ezt a jógaformát, amely azért is hasznos, mert a gyakorlatok nem követik folyamatosan egymást, így van idő tökéletesíteni a pozíciók kivitelezését.

Ashtanga jóga

Ezt a jógatípus gyakorlott, jó állóképességgel rendelkező, egészséges embernek ajánlják. Az sem árt, ha az illető szereti a pörgést, a felfokozott fizikai és lelki állapotot és vágyik a lendületre. Ez a jógatípus intenzív, gyors tempójú mozgásforma, amely fizikailag nagyon megterhelő, még a legedzettebbek is törölgetik majd a verejtéket az óra végére. Aki ezzel a mozgásformával szeretne próbálkozni, jól teszi, ha előbb biztosítja hozzá a megfelelő állóképességet, mert különben nem fogja tudni végigcsinálni a gyakorlatokat. Az astangha a kitartás, az erő és elszántság próbája, de kiválóan alkalmas testünk formálására, fokozza az állóképességet, segíti a méregtelenítést és garantáltan kikapcsol.

Jin jóga

Ez az ashtangánál jóval passzívabb típusú gyakorlatsor, kevésbé edzett kezdőknek is érdemes megpróbálkozni vele. A mozgás során hosszan kitartják a testhelyzeteket, akár 3-4 percig is „benne kell maradni” az adott pozícióban. A neve Paulie Zink harcművész nevéhez kötődik, ő alapította a késői 70-es években. A Jin jóga egy nagyon hasznos kiegészítője lehet valamilyen dinamikusabb mozgásformának.

Bikram vagy agni jóga

Az utóbbi években világszerte egyre népszerűbb a felfűtött helyiségben gyakorolt jóga, amelyben az ászánák, a pozíciók folyamatos egymásutánban következnek. A gyakorlatokat szobahőmérsékletnél melegebb helyiségben végezzük (átlag 36-38 fokban) és folyamatos egymásutánban. A meleg és a magas páratartalom ideális körülményeket teremt a méregtelenítéshez és az ízületi mozgékonyság növeléséhez. Ezáltal elkerülhetők a sérülések, és könnyebben beindul az emésztés.
 
Bármelyik jóga formulát is választjuk, jó, ha tudjuk, hogy az igazi jógik szerint Egyetlen jóga létezik, amely nem osztható különböző jóga stílusok halmazára. A jógának vannak területei, részei, vannak durva és finom szintű gyakorlatok, vannak fizikai és mentális jóga gyakorlatok. Mindegyikre szükség van a fejlődéshez, nem válogathatunk kényünk-kedvünk szerint. A különböző jógairányzatok között csak a hangsúly tolódik el. Természetesen a legjobb, ha megtaláljuk a fizikumunknak, képességeinknek, igényeinknek leginkább megfelelő formát, amely során megfelelő szakember segítségével a jóga tudományának mélyebb bugyraiban is elmerülhetünk.

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide