Aktuális akciók
Nyári akciókNyári akciók

Így szaunázzunk: 9 tanács kezdőknek

2016. 11. 01. 19:30
Forrás: nlcafe.hu
Wellness
A szauna ruganyos és feszes bőrt varázsol, karbantartja az ereket, ellazít, kiválóan méregtelenít, valamint erősíti az immunrendszert is. Ha betartjuk a következő tanácsokat,  a szauna igazi élmény lesz!
Annak, aki még nem szaunázott, itt az ideje elkezdeni, mert rengeteg jótékony hatása van: szépít, karbantart, ráadásul a rendszeres szaunázás segít felkészülni a hidegebb napokra is!

Szauna előtt kerüljük az alkoholt és a nehéz ételeket!

Egy-két órával a szauna előtt már ne együnk nehéz ételt, és az alkoholt is kerülni kell! Tele gyomorral, vagy alkoholtól bódult állapotban semmiképp ne szaunázzunk, ugyanis mind a kettő okozhat rosszullétet! Az alkohol erősen dehidratáló hatása kifejezetten ártalmas a szaunában, ahol eleve fokozott az izzadás, éppen ezért szaunázás előtt mindig igyunk bőségesen szénsavmentes vizet!

Találjuk meg a megfelelő időpont!

Tapasztaljuk ki, hogy melyik napszakaszban és a hét mely napjain a legjobb számunkra a szauna: van, aki a reggeleket szereti jobban, hogy tiszta fejjel indíthassa a napját, de van, akinek a nap végén segít ellazulni. Kezdhetjük a hetet egy kellemes szaunával, vagy zárhatjuk is a fárasztó napok után. Arra ügyeljünk, hogy edzés után csak akkor szaunázzunk, ha a testünk már lehűlt a mozgást követően!

Ezeket vigyük magunkkal

Tisztázzuk előre, hogy szükséges-e fürdőlepedőt, törölközőt és köntöst vinnünk, vagy adnak a szaunában! A legtöbb helyen ez már biztosított, így jó eséllyel csak a papucsra lesz szükség. Szénsavmentes vizet is vigyünk magunkkal, hogy pótolni tudjuk a verejtékezéssel távozó folyadékot a szaunázás után!

Fürdőruhában vagy anélkül?

Ha érezzük magunkban a lendületet, akkor a legjobb, ha meztelenül szaunázunk! A szaunázás alkalmával a szervezet erőteljes verejtékezés közben tisztul, így ha nem viselünk fürdőruhát, nem hagyjuk, hogy a ruha anyaga elnyelje az izzadságot, esetleges bőrirritációt okozva.  Mielőtt azonban megszabadulnánk a gátlásainktól és a textiltől, tájékozódjunk, hogy az adott helyen mik a szabályok, van-e koedukált, a fürdőruhát előnyben részesítőktől elkülönített kabin a ruha nélkül szaunázók részére!

Milyen szaunát válasszunk?

Ha bírjuk a meleget, a párás levegőjű finn szaunát válasszuk: ha nincs szaunamester, öntsünk vizet a lávakövekre, hogy növeljük a páratartalmat, ami megkönnyíti a levegő belélegzését. A párás levegőjű szaunával remekül méregteleníthetünk, tisztítja a bőrt, kiváló allergiára és légzőszervi problémákra! Ha a száraz szaunát szeretnénk kipróbálni, válasszuk az infraszaunát is: a mélyre ható infravörös sugarak miatt nem olyan magas a hőmérséklet, mint a finn szaunában, de ugyanúgy megizzaszt, ráadásul enyhíti az izomfájdalmakat, és a narancsbőr elleni küzdelemben is segíthet!

Mennyi ideig és hogyan szaunázzunk?

Kezdőknek eleinte mindenképpen figyelniük kell a testük jelzéseit, és ha nem érzik jól magukat a szaunában, akkor menjenek ki, igyanak vizet és pihenjenek. Ha minden rendben, akkor első körben maximum 15 percet tartózkodjunk a szaunában. Ha letelt a 15 perc, vegyünk egy hűs zuhanyt, vagy használjuk az erre a célra kialakított pihenőszobát és pótoljuk a folyadékot! Ezután megkezdhetjük az újabb kört a szaunában, de rendkívül fontos, hogy most is figyeljük a testünk reakcióját, ugyanis kezdőként előfordulhat, hogy elsőre egy kör is elegendő. Ha bírjuk, és jól érezzük magunkat a szaunában, akkor maradjunk másodjára is, majd fejezzük be ismét pihenéssel, hűsöléssel és az elmaradhatatlan szénsavmentes vízzel! 

Zuhanyozzunk szaunázás előtt és utána is! 

Nemcsak a szaunázás után, de előtte is érdemes lezuhanyozni, azonban előtte meleg vízzel, hogy pórusaink még könnyebben megnyíljanak a szaunázás során. Szaunázást követően alapvető a zuhanyzás, viszont akkor már hűvös vízzel öblítsük le magunkat, hogy felfrissüljünk, a pórusok összehúzódjanak, és a vérkeringésünk is felpezsdüljön! Az extra hideg vizet hagyjuk meg a vasembereknek, kezdőként eleinte hanyagoljuk az extrém hideg zuhanyt, vagy télen a hófürdőt, mert könnyen az orvosi rendelőben találhatjuk magunkat!

A szaunaszeánszok és a szaunamester

Számos szaunában találkozhatunk a szaunamesterekkel, akik segítenek a szaunázást még élvezetesebbé varázsolni. A szaunaszeánszok alkalmával különböző, az érzékeinkre és az egészségünkre egyaránt jó hatást gyakorló illatokat használnak a felöntések során, és szaunazászlót használva szakszerű légkeverési technikával érik el az ideális hőmérsékletet és páratartalmat. A kakukkfű például kiváló köhögéscsillapító, a citrom vagy a narancs fertőtlenítő, a levendula lazító hatással bír.  De ha valódi különlegességre vágyunk, választhatunk sós, boros vagy csokoládés felöntést is!

Szaunázás után

Ha végeztünk, a testünk már lehűlt és az izzadás is abbamaradt, tusoljunk le, öltözzünk fel, és igyunk sok folyadékot! A szauna után mindenképpen könnyű ételt fogyasszunk, lehetőség szerint enyhén sósat! A szauna rendkívül egészséges, de arra ügyeljünk, hogy ha szívünkkel, vérnyomásunkkal problémák vannak, illetve terhesség esetén is, szaunázás előtt feltétlen konzultáljunk orvosunkkal!
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...

A NYÁR nem múlhat el élmények nélkül!

Napsütés, strandolás, kalandos programok, wellness élmények, gyermekanimáció, számtalan élmény az egész családnak... Tekintse meg a legjobb nyári wellness ajánlatokat most!Megnézem