Aktuális akciók
Nyári fürdőtippekNyári fürdőtippek Nyári wellness ajánlatokNyári wellness ajánlatok

Kínzó fáradtság: öt tipp, ami segíthet

2022. 05. 09. 09:00
Forrás: termalfurdo.hu
Wellness
Ha önt is kínozza a tavaszi fáradtság, az alábbi tanácsok jó szolgálatot tehetnek. 
Még a legjobbakkal is megesik, hogy arra ébrednek riadtan, már addig nyomkodták a telefonon a "szundit", hogy garantáltan elkésnek a munkából. A reggeli megbeszélésén elnehezedett szemhéjjal ücsörögve azt sem tudják felfogni, mi a féléves stratégiai terv öt legfontosabb eleme. Majd délután 3-kor jön az újabb mélypont, mikor már a harmadik kávé sem tud feléleszteni és motiválttá tenni, csak haza szeretnének végre menni és ledőlni a kanapén. Az már fel sem merül, hogy este esetleg még elmenjenek valahova vacsorázni vagy meginni valamit a barátokkal. Nézzük, mit tehetünk annak érdekében, ne legyen ilyen nehéz átvészelni ezeket a fáradt időszakokat.
Keljünk fel az első óracsörgésre
A "szundi" csupán arra jó, hogy még fáradtabbnak érezzük magunkat, ugyanis szervezetünk két szundi között nem képes befejezni egy teljes alvási ciklust. Az ébresztőt próbáljuk úgy beállítani, hogy meglegyen az ajánlott napi 6,5-7,5 óra alvás, ami biztosítja a szükséges aktivitást és éberséget egész nap.
Óvatosan a kávéval
Ha a koffein olyan természetes formáihoz fordulunk, mint a zöld tea vagy a gyümölcslé, amiben csak természetes gyümölcscukor található, szervezetünk megkapja a szükséges energiát, ráadásul jelentősebb kilengések nélkül. Ha mindenképpen ragaszkodunk a kávéhoz, ne fogyasszuk koradélutánnál később, hogy biztosan el tudjunk aludni este.
Igyunk vizet
A víz az energia és az elektrolitok legtermészetesebb forrása. Ha több vizet iszunk, egyrészt segítjük testünk méregtelenítését és lesz energiánk, hiszen megfelelően hidratáltak leszünk, másrészt gyakrabban kelünk majd fel a munkaasztaltól, aminek következtében kevésbé merevednek be az izmaink és az agyunkat sem hajszoljuk agyon.
Tartsunk szünetet
Nyújtózzunk vagy sétáljunk egyet, az ebédszünetben végezzünk valamilyen gyors gyakorlatot. Még egy intenzívebb séta is képes arra, hogy felszabadítson olyan stressz hormonokat, mint az adrenalin és a noradrenalin, aminek következtében energikusak maradunk.
Az étel testünk üzemanyaga
Az olyan magas glikémiás indexű ételek, mint például a roppant hívogató csokis croissant, tele vannak cukorral, így rövid energia löket után ismét összeomlunk majd. Inkább fogyasszunk alacsony glikémiás indexű élelmiszereket, amik folyamatosan biztosítják szervezetünk számára a szükséges energiát. Például tegyünk zellert, babot, dióféléket vagy magvakat a salátánkba, ezekben még energiatermelő B-vitamin is található.
Termálfürdő.hu

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...