Aktuális akciók
Karácsonyi ajándéktippekKarácsonyi ajándéktippek Fürdőbelépő ajándékbaFürdőbelépő ajándékba Adventi és karácsonyi ajánlatokAdventi és karácsonyi ajánlatok További ajánlatok

Miért éri meg jógázni?

2018. 04. 03. 20:20
Forrás: termalfurdo.hu
Wellness
Ha naponta 25 percet szánunk jógázásra, akkor bizonyított, hogy jó közérzetet teremt, mentális megtisztulást hoz és az életminőség javulását is eredményezheti, illetve számos betegség és fájdalom enyhítésére tökéletes mozgásforma, vagy sokkal inkább életstílus.
A jóga az elme és a test edzése, a keleti bölcselet formája, mely az ősi indiai filozófiából ered. Egy olyan tudomány, melyhez elkerülhetetlen az önuralom. Napi 25 perc jóga növeli a kognitív képességeinket (figyelem, megfigyelőképesség, érzékelés-észlelés, emlékezet, gondolkodási funkciók), jelentősen javíthatja az agyműködésünket, energiaszintünket, koncentrációnkat a Waterloo-i Egyetem tanulmánya szerint. Miközben testünk pozíciójára, légzésünkre figyelünk, nem dolgozunk fel más információkat, ezáltal teljes mértékben kikapcsolunk.
Akik krónikus hátfájásra, nyaki vagy ízületi fájdalomra panaszkodnak, azoknak a gondosan beállított jógapóz nagyon sokat segíthet, javíthatja mozgásukat, testtartásukat, és csökkenti a fájdalmakat. Csökkenti a pulzusszámot, a vérnyomást, valamint a szorongást, és enyhíti a depressziót. Ugyan még nincs 100%-osan bizonyítva, de kutatások szerint a jógázás képes bizonyos mértékben javítani az asztmások tüneteit és életminőségét. Olyan súlyos sérüléseket sem szerzünk általa, mintha más sportot választanánk.
A rendszeres jógázással testünk rugalmasabbá válik, sokan alakformálás céljával is kezdik el, akik feszes és lapos hasra, szálkásabb izmokra vágynak. Segít türelmet gyakorolni, és az egyik legfontosabb dolog, megtanít újra megszeretni önmagunkat, újra megtanulunk figyelni önmagunkra. Ezért sokan nem is sportnak, inkább egy életformának nevezik. Ad egy olyan állóképességet is, ami által kevésbé leszünk fáradékonyak. Különböző pózokkal edzhetjük törzsünket, has, combizmunkat, egyéb gyakorlatokkal kar-, váll- és hátizmainkat.
Ma a jógának sok változata ismert, amelyeket a különböző személyiségtípusokhoz fejlesztettek ki. A Hatha-jóga egyensúly és harmónia elérésére törekszik, a nyugati országokban ez a legnépszerűbb jógaforma. Csökkenti a gyulladásokat, átmozgatja a szöveteket, segíti a megújulásukat és beindítja az öngyógyítási folyamatokat. A Krija-jóga segít a súlyos depresszió tüneteinek kezelésében, segít lenyugtatni az idegrendszert. A Tantra-jóga a nemi szenvedélyben rejlő energiákat szabadítja fel, erősíti a testet, és gyorsítja a gondolkodást. A Mantra-jóga vérnyomás csökkentő hatással bír, a Kundalini-jóga kipróbálásával tudatosságunkat, átérzésünket és megértésünket fokozhatjuk. A Sivánanda-jóga az összes jógastílust egyesíti, fontos hangsúlyt fektet a relaxációra és a légzésre. A Iyengar-jóga pedig zsámolyokkal, székekkel, szíjakkal végzett gyakorlatokat is jelent. Aki a hot jógát próbálja, az a melegben ellazíthatja izmait, és a vérkeringést is serkenti miközben úgy mint a szaunában, itt is távoznak a méreganyagok a szervezetből. Nem véletlen hát, hogy nagyon sok sikeres ember kezdi napját fél óra jógával, meditációval, ezután jobban összpontosítanak feladataikra. Az ENSZ is felismerte e mozgásforma jelentőségét, így június 21-ét a jóga világnapjának nyilvánították.