Aktuális akciók
Karácsonyi ajánlatokKarácsonyi ajánlatok Karácsonyi ajándéktippekKarácsonyi ajándéktippek Fürdőbelépő ajándékbaFürdőbelépő ajándékba Szilveszteri ajánlatokSzilveszteri ajánlatok További ajánlatok

Miért hasznos a masszázs?

2017. 10. 11. 20:00
Forrás: hazipatika.com
Wellness
Egy jó masszázs fellazítja a feszes, görcsös izmokat, megszünteti a fájdalmat, segít oldani a stresszt és a mozgást is jól kiegészíti. A krónikus mozgásszervi betegségek esetén általában a terápia része. Vannak esetek azonban, amikor nem ajánlott.
TIPPÜNK: Kíváncsi, melyik masszázs mire jó? Használja a Tudástárunkat! Írja be a keresőbe masszázs, és máris több tucat masszázsfajtával ismerkedhet. A fenti menüből és ide kattintva is elérheti >>> TUDÁSTÁR.
A masszázs elsősorban a test lágyszöveteinek kezelését jelenti, a mozgásszervi panaszok, a fájdalom és az izomgörcsök enyhítése érdekében alkalmazzuk. Ugyanakkor egy kellemes masszázst segítségül hívhatunk a stressz oldására, közérzetünk, valamint általános egészségi állapotunk javítására is.
Bizonyos típusú fájdalmak hátterében gyakran az egyoldalú izomterhelés áll. Fejünk fájhat hát- és nyakizmok merevsége miatt, de az ülőmunka miatt is kialakulhat fejfájás. A faridegzsába sem féletlenül porckorong deformitására utal, izomeredetű is lehet. A masszázs megelőzheti a sebészeti beavatkozás szükségességét. A kéztőalagút-szindróma például, melyet gyakran sebészi úton korrigálnak, rendszeres masszázzsal kezelhető, bizonyos esetekben gyógyítható is.

Az egész testünkre hatással van

Csökkenti a vérnyomást, a pulzust, javítja a keringést, a nyirokáramlást, elősegíti a méreganyagok ürülését, serkenti az endorfintermelést, amely boldogsághormon és egyúttal a fájdalmat is csökkenti. Tévedés azonban azt feltételezni, hogy egy masszázs képes kigyógyítani minket krónikus betegségekből, de rendkívül jó kiegészítője az aktív kezeléseknek (a gyógytornának, a mozgásterápiának). A mozgásszervi betegségek jó része a helytelen testtartás, a tartós terhelés (ülőmunka, egyenlőtlenül terhelő sport) következményei. Bizonyos izmainkat túlerőltetjük, más izmok épphogy mozognak. A túlterhelt izmok görcsösségének oldásán van, hogy a gyógytorna vagy a mozgásterápia sem, képtelenek vagyunk nyújtani ezeket. Ilyenkor hatékonyabb a masszázshoz fordulnunk.
Ma már sokféle masszázsfajta közül választhatunk. Vannak európai eredetű masszázsok, mint a legismertebb: a svédmasszázs, és keletiek, amelyek közül a thai masszázs, például, a test különböző izomcsoportjait mozgatja ki. A rendszeres masszázs javítja a teljesítményt, növeli a rugalmasságot, csökkenti az izomlázat, a regenerálódáshoz szükséges időt, javítja az izomtónust, és a hajlékonyságot.

Mikor nem ajánlott

Mindezen előnyei mellett a masszázs rendkívül kellemes időtöltés, a jó közérzet megteremtésének egyik módja, idegrendszerre is jó hatással van. Elősegíti a krémek felszívódását a bőrbe, a kozmetikai kezelés nélkülözhetetlen része, így szépítő hatása mellett sem mehetünk el szótlanul. Vannak azonban olyan szervi- és bőrelváltozások, amelyek állapota romolhat a masszázs hatására. Nem ajánlott masszíroztatni fertőző betegségek, láz, bőrbetegségek (vírus, herpesz, aknés bőr stb.), visszérgyulladás, trombózishajlam illetve előrehaladott terhesség esetén.

Szóljon hozzá