Aktuális akciók
Nyári fürdőtippekNyári fürdőtippek Nyári wellness ajánlatokNyári wellness ajánlatok

Nyakunkon a fürdőruhaszezon, de ne csak ezért mozogjunk

2022. 04. 18. 10:00
Forrás: termalfurdo.hu
Wellness
Hogy legyen elég motiváció a tavaszi mozgáshoz, összeszedtünk néhány érvet amellett, miért is jó nekünk az edzés.
Április végére már szinte mindenki megfeledkezett azokról a céltudatos újévi fogadalmakról, melyekben eldöntötte, mostantól minden héten legalább háromszor edz majd és soha többé még csak meg se szagolja azt a somlóit. A január még mozgalmasan és az egészséges táplálkozás jegyében telt, azonban ahogy múlt az idő egyre inkább megszaporodtak a nassolások és ezzel együtt csökkent az edzések száma. Éppen ezért nem túl célszerű fogadalmakat tenni, inkább érdemes elköteleződni amellett, hogy egész évben odafigyelünk az egészségünkre.
Hogy legyen elég motiváció a tavaszi mozgáshoz, összeszedtünk néhány érvet amellett, miért is jó nekünk az edzés.
Testünk úgy épült fel, hogy mozogjon, és minél gyakrabban tesszük ezt, annál jobban érezzük magunkat, és annál többet teszünk fizikai és lelki egészségünkért. Az embereknek több ezer éven át kellett mozogniuk, már csak azért is hogy túléljenek. Csupán az utóbbi néhány évszázad modern életmódja csökkentette le drasztikusan a mozgás mennyiségét.
Az edzés pozitív hatást gyakorol az emésztésre, az alvásra, az állóképességünkre, növeli az önbecsülésünket és több energiánk lesz tőle. Fejleszti az egyensúlyérzéket és a hajlékonyságot, csökkenti a koleszterin szintet, fokozza az anyagcserét, pozitív hozzáállást kölcsönöz, erősíti az izmokat és a csontokat. Fejleszti a koordinációs képességet, csökkenti a depressziót és a vérnyomást, szellemileg frissebbek, éberebbek és kitartóbbak leszünk tőle, javítja a légzést és segít megszabadulni a méreganyagoktól.
Ezek mellett a rendszeres mozgás még a nyirok folyadék áramlását is javítja, ami kulcsfontosságú az immunrendszerünk szempontjából. Mivel a légzésünk felgyorsul, távoznak a méreganyagok a tüdőnkből is.
Így induljon neki
Most hogy már tudjuk, miért éri meg mozogni, nézzünk néhány alapelvet, amit érdemes betartani.
A hét hat napjára tervezzünk 30-45 perces edzéseket. Minden esetben el kell jutni odáig, hogy leizzadunk, azért hogy maximálisan kiaknázzuk az edzés szív-, ér- és nyirokrendszerre gyakorolt hatását. Nem kell, hogy úgy folyjon rólunk a víz, mint a szaunában, vagy mintha az Olimpiára készülnénk, de muszáj izzadni. Addig a szintig kell eljutni, hogy annyira legyünk vizesek, hogy le akarjunk zuhanyozni, mielőtt bárhova mennénk. Az izzadás segít megszabadulni a méreganyagoktól és serkenti a hormontermelést, ami különösen fontos a nők esetében. Utál futni? Próbáljon ki egy táncos fitnesz órát. A lényeg, hogy találjon egy olyan mozgásformát, amit szívesen csinál.
Használja a beszéd tesztet
A beszéd teszt remek módja annak, hogy kiderítse eléggé meghajtja-e magát edzés közben. Ez azt jelenti, hogy mozog, sétál, kocog, edz addig a pontig, amíg még tudna valakivel társalogni, de inkább már nem tenné. Ez az a pont, amit keresni kell, amikor még tudnánk beszélni, de már inkább kihagynánk.
A testmozgás elengedhetetlenül fontos a betegségek megelőzésében és egészségünk megőrzése szempontjából. Ne feledje, soha sem késő elkezdeni.
Termálfürdő.hu

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...