Aktuális akciók
Tavaszi akciókTavaszi akciók Pünkösdi ajánlatokPünkösdi ajánlatok Május 1-i ajánlatokMájus 1-i ajánlatok További ajánlatok

Öt egyszerű módszer a téli lehangoltság ellen

2018. 01. 12. 13:00
Forrás: termalfurdo.hu
Wellness
A szürke télben könnyebben lesz az ember rosszkedvű, szomorkás, esetleg enyhén depressziós. A következő ötletek segítenek kilábalni a téli búskomorságból.

1. Figyeljünk a megfelelő D-vitamin bevitelre!

Nyáron akár 15-20 percnyi napfürdővel biztosíthatjuk szervezetünk számára a nélkülözhetetlen D-vitamin természetes forrását. Télen a természetes napfény kevés, mi pedig hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy jó hangulatunk és energiánk szempontjából mennyire fontos a megfelelő D-vitamin bevitel. A D-vitamin nemcsak a csontokat, de az idegrendszert is erősíti és csökkenti a depresszió kockázatát.

2. Ki a szabad levegőre!

Bármennyire jól esik is a meleg szobában bekuckózni, vagy a kandalló mellett iszogatni a barátainkkal, néha szakítsuk félbe ezeket a beltéri mulatságokat, öltözzünk fel melegen és irány a friss levegő! Aki teheti, menjen síelni, szánkózni, de nagyon hatásos tud lenni egy téli, erdei gyalogtúra is a havas fák között.

3. Több pihenés, több alvás

Télen nemcsak a medvék számára hasznos a téli álom. A mi szervezetünk is pihenni vágyik, rá is fér az egész éves pörgés után. Úgyis hamar sötétedik, használjuk ki az időt és aludjunk egy kicsit többet a megszokottnál. Ha tehetjük az esti, hűvösebb és sötétebb időszakot használjuk egy kis pihenésre. Egy jó fürdő, szauna vagy masszázs különösen jól esik ilyenkor az embernek. Együnk és igyunk minél több meleg levest, teát vagy kakaót, nagyon sokat fog segíteni az ellazulásban. A pihenéshez ne a televízió zörejét, hanem inkább valami jó zenét válasszunk társnak.

4. Az sem mindegy, mit eszünk

A megfelelő vitamin és ásványi anyag tartalmú ételek és italok fogyasztása egész évben elengedhetetlen, de télen különösen fontos. Fokozottan figyeljünk arra, hogy mit eszünk. Nagyon jók ilyenkor a zöldségek, a színes déligyümölcsök és szüksége van a szervezetnek a megfelelő fehérje bevitelre is. A téli hidegben a szokásosnál is csábítóbbak az édes illatok, de próbáljuk kerülni őket, amennyire lehetséges. A túlzott cukor fogyasztás csak rövid időre hozza meg a jó hangulatot, hosszú távon viszont betegségek kialakulásához és elhízáshoz vezet.

5. Érdemes keresni a fényt

Az orvosok általában vitaminokat és gyógyszereket javasolnak a téli depresszió ellen. Pedig ezek helyett néha sokkal hatékonyabb a fényterápia. Ma már megvannak erre a technikai felszerelések, ha valakinek pénztárcája és ideje engedi érdemes igénybe venni a fényterápiás kezeléseket. A sensolite (így kell keresni a szolgáltatást) alkalmas a betegségek megelőzésére, az erőnlét fokozására, a fizikai és szellemi teljesítőképesség növelésére, de sok területen használják kiegészítő gyógymódként is. Aki ezt nem tudja igénybe venni, az se keseredjen el. Meg kell próbálni minél több időt tölteni természetes fénynél, ha épp süt a nap akkor pedig kimenni egy kicsit a szabadba. Olykor-olykor a szolárium igénybe vétele is sokat segíthet a téli depresszión.

Szóljon hozzá