Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók További ajánlatok

Öt tipp, hogy kevesebbet stresszeljünk

2016. 01. 27. 16:49
Forrás: nlcafe.hu
Wellness
Ahhoz hogy kevesebbet stresszeljünk, nyugodtabbak és megfontoltabbak legyünk, nem kell feltétlen meditációs tanfolyamra járni: létezik pár egyszerű trükk, amiket a mindennapokba beépítve, jelentősen javíthatunk a közérzetünkön.
Sokan még mindig úgy tekintenek a jógára és a meditációra, hogy nem állnak másból, mint kényelmetlen testhelyzetekből és furcsa „ommmmmm”-ozásból. Pedig a szkeptikusok is sokat tanulhatnak belőlük, és ehhez nem kell feltétlen a spiritualitás útjára lépniük.
Ezt a pár egyszerű technikát mindenki alkalmazhatja a mindennapok során. Akár pillanatnyi stresszről, akár hosszabb távú szorongásról legyen szó, egy kis meditációval bármikor segíthetünk magunkon.

1. Összpontosítsunk

Ha csaponganak a gondolataink, és már idegesít, hogy nem tudunk összpontosítani, először is keressünk egy statikus pontot a környezetünkben, és szegezzük rá a tekintetünket. Akár egy képet, vagy a gyertya lángját is választhatjuk, csak merüljünk el benne. Pár percig pihentessük rajta a szemünket, és az elménk is csillapodni fog.

2. Képzeljük el

Ezt a technikát csukott szemmel végezhetjük. Képzeljünk el bármilyen tárgyat, helyet, személyt – a lényeg, hogy teljes figyelmünket neki szenteljük. Minden apró részletébe merüljünk bele.

3. Mantrázzunk

Talán furcsának tűnhet, hogy egy mondatot mormoljunk magunk elé, pedig segít. Válasszunk valami olyan szót, mondatot vagy idézetet, ami fontos üzenetet hordoz számunkra, vagy amit szeretnénk, hogy bekövetkezzen. Csukott szemmel ismételjük el párszor, egészen addig, amíg már nem érezzük bizarrnak az élményt, hanem természetes áramlásba fordul.

4. Figyeljük a légzést

A leghatásosabb technika a légzés figyelése, ami segít tudatosnak maradni, akár egy jógaóra, akár egy munkanap során. Néha egyszerűen csak figyeljük pár percig, ahogy be- és kilélegzünk, ahogy a levegő átjárja a testünket. Törekedjünk arra, hogy egyforma hosszúságú legyen a belégzés és a kilégzés. Azzal, hogy erre az alapvető életfunkcióra összpontosítunk, lelassíthatjuk és megnyugtathatjuk az elménk.

5. Koncentráljunk

Irányítsuk a figyelmünket valamelyik testrészünkre, és koncentráljunk rá pár másodpercig. A körvonalaira, az érzetre, ami éppen benne van. Az egy pontra vitt fókusz szintén segít majd nyugalomba helyezni az elménket.