Aktuális akciók
Nyári fürdőtippekNyári fürdőtippek Nyári wellness ajánlatokNyári wellness ajánlatok

Öt trükk, hogy több kalóriát égessen

2022. 05. 04. 08:30
Forrás: termalfurdo.hu
Wellness
Ez a néhány módszer segít növelni az edzés hatékonyságát és több kalóriát égetni.
Még akkor is mindig van mit tanulni, ha régóta elkötelezettjei vagyunk az egészséges életmódnak és rendszeresen edzünk. Annak érdekben, hogy ne ragadjunk meg egy szinten, folyamatosan növelni kell az edzés intenzitását, ehhez lehet, hogy elég egy apró trükk is.
Használjuk a légzésünket
A légzés alapjaiban határozhatja meg az edzés minőségét. Legyen szó erőedzésről vagy pilatesről, a légzés hatékonysága kulcsfontosságú, hiszen izmaink így jutnak oxigénhez, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki az edzésből. Azok, akik szoktak súlyt emelni, biztosan hallották már, hogy kilégzéskor terheljünk. Ennek az az oka, hogy kilégzéskor összehúzzuk a légúti és a tartóizmokat, ami lehetővé teszi, hogy nagyobb erőt fejtsünk ki és egyben támogatja a gerinc alsó régióit.
"All About That Bass"
Bár nem a legúttörőbb ötlet, de a zenehallgatás sokat segíthet edzésben. A kezdők számára a zene jó figyelemelterelés, segít megfeledkezni a nehézségekről, jelen lenni, illetve abban, hogy az edzésre koncentráljunk és még élvezzük is, sőt még a jobb eredmény elérésében is. Arról nem is szólva, hogy minden edzésnek megvan a maga ritmusa, legyen az légzésünkre vagy a mozgásunk lejtésére alapozva. A ritmus stimulálja agyunk motorikus részét, jelezve, hogy mikor mozogjunk, ez segíthet az egyenletes ütem megtartásában, energiánk hatékonyabb felhasználásában. Arról nem is szólva, hogy a jó zene mozgásra sarkall.
Eddzünk keményebben, ne hosszabban
Az intervallum edzés remek módja annak, hogy növeljük edzésünk intenzitását. A koncepció lényege, hogy az edzés során nagy intenzitású periódusok és kevésbé megterhelő, pihenő időszakok váltakoznak. A kemény edzés során az izmok tejsavat termelnek, azonban ha egy aránylag kényelmes tempóban futunk, akkor szervezetünknek van ideje elmosni azt. Ha elkezdünk intenzívebben edzeni, a tejsav felhalmozódik, izmaink égni kezdenek és a vágy is egyre égetőbb, hogy megálljunk. Ráadásul egy rövidebb, intenzív intervallum edzés javítja az állóképességet is.
Koncentráljunk a gyengeségeinkre
Biztosan hallotta már a mondást, egy "lánc csak annyira erős, mint a leggyengébb láncszem", ebben az esetben azt is mondhatnánk, annyira vagyunk erősek, mint a leggyengébb izmunk. Azonban elmenni a konditerembe és csupán egy testrészre edzeni teljes testünk szempontjából sem hatékony, illetve remek út egy esetleg sérülés irányába. Inkább lépjünk ki a komfort zónánkból és próbáljunk ki különböző mozgásformákat. Ha nem kedveljük a kardiót, akkor is vegyük rá magunkat egy kis futásra vagy kirándulásra, ha nem vagyunk elég hajlékonyak, menjünk jógázni, emeljünk súlyt, ha folyton csak spinning órákra járunk. Minél változatosabban edzünk, annál erősebbek leszünk.
Eddzünk együtt nálunk erősebbel
Ha csak egyedül vagy velünk azonos szinten lévőkkel edzünk, kihagyjuk a lehetőséget, hogy felülmúljuk önmagunkat. Eddzünk olyasvalakivel, aki erősebb nálunk. Ha van velünk valaki, aki inspirál, intenzívebben fogunk edzeni.
Termálfürdő.hu

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...


Csobbanj a nyárba Zalakaroson!

Ehhez az AquaTherm Hotel most 10% ELŐFOGLALÁSI kedvezményt ad!Megnézem