Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók További ajánlatok

Tanuljunk meg levegőt venni

2016. 09. 20. 07:55
Forrás: termalfurdo.hu
Wellness
A jó légzési technika megváltoztathatja az életünket. Könnyebben elalszunk, jobban tudunk koncentrálni, kitartóbban sportolhatunk, ha tudatosan használjuk a tüdőnk kapacitását. Megfelelő légzéstechnikával testünk és lelkünk irányítható, máris elmondjuk, hogyan!
A fenti gondolatokat egy amerikai jógaoktató mester Shari Vilchez-Blatt fogalmazta meg. Szerinte majdnem minden élethelyzetre van megfelelő légzéstechnika, amelyeket felnőttek és gyerekek egyaránt hasznosíthatnak. A következőkben bemutatjuk önöknek a négy legfontosabbat. Érdemes kipróbálni a jógi módszerének hatékonyságát!

1. Szorongást csökkentő légzés

Ha nagyon feszültek és idegesek vagyunk, a gyors megnyugvás az elsődleges feladat. Üljünk le, csukjuk be a szemünket és lassan szívjuk be a levegőt az orron keresztül, majd ugyanilyen lassan lélegezzük ki a szánkon át. Ezt ismételjük meg ötször egymás után. Utána várjuk pár másodpercet, majd csináljuk még három sorozatot úgy, hogy mindig eggyel növeljük a ki és belégzések számát. A lassú légzés, és az arra való koncentráció segít elűzni a pánikot.

2. Koncentrációt segítő légzés

Ez a légzési technika vizsgák, fontos megbeszélések, erős koncentrációt igénylő napi események előtt lehet hatásos. Üljünk le kényelmesen, vegyünk pár mély lélegzetet majd emeljük fel a kezünket és helyezzük az orrunkhoz. Fogjuk be az orrlyukainkat, majd pedig felváltva vegyünk rajtuk levegőt. Öt ismétlés után lazítsunk egy kicsit, majd jöhet még két ciklus.

3. Energetizáló légzés

Ezzel a légzési technikával új lendületet adhatunk szervezetünknek, ha fáradtak vagyunk, de még nincs lehetőségünk a pihenésre. Üljünk le kényelmesen, helyezzük a tenyerünket a vállunkra és emeljük fel a könyökünket vízszintes helyzetbe. Ebben a testtartásban maradva forduljunk jobbra és így szívjuk be lassan levegőt, majd forduljunk balra és ebben a pozícióban engedjük hosszan ki. A jógaoktató szerint, ha tízszer megismételjük, jobb hatást érünk el vele, mint egy csésze kávéval.

4. Relaxációs légzés

Ez a légzési technika segít megnyugodni, este pedig könnyebbé teheti az elalvást. Feküdjünk a hátunkra, és helyezzük egy kis tárgyat (egy plüssállatot vagy egy pici párnát) a hasunkra. Vegyünk mély levegőt, hogy lássuk, amint a hasunkra helyezett tárgy megemelkedik, majd engedjük vissza. Ismételjük, ameddig jól esik. A légzési technikákat oktató jógi szerint ez gyakorlat a mély alvást szimulálja, így segít abban, hogy mielőbb nyugodt álomra szenderedjünk.