Aktuális akciók
Szezonindító fürdőzésSzezonindító fürdőzés Nyári akciókNyári akciók További ajánlatok

Levertség, mely akár betegség tünete is lehet

2019. 04. 23. 19:23
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Legkülönbözőbb betegségek gyakori tünete a levertség, melyre jellemző a szokatlan fáradtság, teljesítménycsökkenés, kedvetlenség. Gyakran jár együtt depresszív hangulatváltozással, idegességgel, ingerlékenységgel és fejfájással.

Hogy alakul ki?

  1. Gyakran a vérkeringés-szabályozás zavarára, alacsony vérnyomásra való hajlamra, illetve felálláskor bekövetkező vérnyomásesésre vezethető vissza. Ebben az esetben a testedzés, a hideg-meleg váltózuhany és keringést stabilizáló gyakorlatok hozhatnak eredményes javulást.
  2. Mértéktelen alkohol, dohányzás, tartósan kevés alvás, azaz a helytelen életvitel is vezethet levertséghez és komoly szervi károsodásokhoz. Ilyenkor az életvezetési szokásokat kell gyökeresen megváltoztatni.
  3. Van, amikor súlyos betegségek jellegzetes tünete lehet. Ide tartoznak a fertőző betegségek, a TBC, a szívizomgyengeség, pajzsmirigy elégtelen működése, vérszegénység, rosszindulatú daganatos megbetegedések.
Ha huzamosabb ideig tart levertségünk, mindenképp forduljunk orvoshoz. Ezt akkor is tegyük meg, ha betegség után nagyon sokáig nem érezzük a javulást, ha fizikailag és szellemileg is megviseli szervezetünket, és teljesítménycsökkenést veszünk észre magunkon.

Ha a levertség oka

  1. Depresszív hangulatváltozás, szabályozási zavar: megfelelő nyugtató gyógyszereket alkalmazhatnak.
  2. Pszichés okokra visszavezethető levertség: kezelésében gyakran segít a pszichoterápia.
  3. Vérkeringési zavarok esetén: több és rendszeres mozgás, erősebb kávé vagy tea fogyasztása.
Elképzelhető, hogy vizsgálatokra is szükségünk van. Ilyenkor vérvizsgálatra, vércukorszintmérésre, vagy EKG-ra van szükségünk, hogy kiszűrjék a betegségeket.

Mit tehetünk ellene?

Elkerülésére legjobb a vitaminokban gazdag, egészséges életmód, az állandó friss levegő, rendszeresebb sportos életvitel, könnyű, változatos táplálkozás, elegendő alvás. A sport és a szauna edzik a testünket, fokozzák a védekező képességünket, amivel kevésbé leszünk kiszolgáltatva a fertőzés veszélyeinek. Azonban az időjárás, az őszi-téli okozta levertség, lehangoltság ellen nem sokat tudunk tenni. A tavaszi fáradtság legjobb ellenszere: sok mozgás a szabadban. A gyaloglás, kocogás, kerékpározás és egy-egy hosszabb séta serkenti a vérkeringést és segít megelőzni a stresszt. A kiváltott fizikai fáradtság pedig – még ha enyhe is – jobb alvást biztosít. A meleg víz nyugtat, segít megszüntetni a stresszt, felpezsdíti a szervezetet, egy kis úszással kombinálva még a „mozgás-faktor” is biztosított.

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide