Aktuális akciók
Őszi akciókŐszi akciók További ajánlatok

Mielőtt napozni indulunk, ezeket tegyük meg a bőrünkért

2019. 07. 09. 20:07
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Ha nem akarjuk ősszel látni a felelőtlen napozás következményeit, mint a pigmentfoltok, ráncok, még több anyajegy, akkor nem árt betartanunk néhány alapszabályt, amivel nemcsak szépen egyenletesen barnulunk majd le, de a hosszú távú negatív következményektől sem kell tartanunk.

Melyik típusba tartozunk?

A bőr a melanin termelésével védi a szervezetet az UV- ártalmaitól. Ez a fényvédő kapacitás a bőr vastagságától, és a benne lévő pigmentsejtek számától, jellegétől, aktivitásától függ: a sötétebb bőrtípus nagyobb, a világos bőrtípus kevesebb védelmet nyújt.
  1. A szőke, vörös, szeplős, kék szemű emberek és a gyerekek mindenképpen 50 faktoros fényvédőt használjanak, mert 15 perc alatt leéghetnek.
  2. A szőkésbarna, barna hajú, barna szeműek könnyebben barnulnak, 30 faktoros fényvédővel érdemes bekenni magukat.
  3. A kreol bőrű, fekete hajúak barnulnak a leggyorsabban, és a leégésre sem hajlamosak,  nekik elegendők az alacsonyabb faktorszámú termékek.

Hogy tudunk felkészülni a napozásra?

  1. Fogyasszunk nyaralás előtt olyan gyümölcsöket, ételeket, amelyek elősegítik a barnulást, védenek az UV-sugarak ellen, vagy védik bőrünket a napsugárzás okozta ráncosodástól. Az áfonyában található antocián védi a sejteket a szabad gyököktől, amelyek károsíthatják a bőrt. A görögdinnye likopin-tartalma mind az UVA, mind az UVB sugárzást elnyeli, azaz felfogja a bőrt érő káros sugarak hatásait. A homoktövis olaja is véd a napsugárzás okozta károsodástól. A sárgarépában fellelhető béta-karotin elősegíti a melanintermelést. Segít kiszűrni az UV-sugarakat, semlegesíteni a szabad gyököket.
     
  2. Érdemes megnövelni a bőr számára fontos vitaminok bevitelét, mint a B-vitamin, a C-vitamin, az A-vitamin és az E-vitamin, például gyümölcsök, zöldségek, vagy akár étrend-kiegészítők formájában.
     
  3. Radírozzuk le bőrünket, így eltávolíthatjuk elhalt hámsejtjeinket, így egyenletesebben fogunk lebarnulni. Az eltömődött, kiürülni nem tudó mitesszerek a napfény hatására begyulladhatnak, csúnya pattanásokat képezve.
     
  4. Kenjük be magunkat fél órával a napozás előtt, és ismételjük meg minden fél órában, és ne hagyjunk ki olyan testrészeket sem mint a fül, orr, vagy a kézfejünk. Különösen érdemes arcbőrünket bekenni, ez ugyanis az egyik legérzékenyebb terület, amit rendszeresen szabadon is hagyunk.
     
  5. Érdemes betartanunk a legfontosabb szabályt: 11 és 15 óra között nem szabad és 35-40 percnél többet nem jó egyfolytában a napon lenni.
     
  6. Kizárólag smink nélkül napozzunk, ugyanis a kozmetikumok beleizzadhatnak a pórusainkba, és ha a víz rászárad a bőrünkre, az bakteriális fertőzéseket is okozhat.
     
  7. Hajunkat és fejbőrünket védjük kalappal, szemünket pedig UV-szűrős napszemüveggel.
Mielőtt napozni indulunk, ezeket tegyük meg a bőrünkért

Legfontosabb a gyermekek védelme

A gyermekek bőre vékonyabb, érzékenyebb és így sérülékenyebb is, mint a felnőtteké. A legmagasabb faktorszámú fényvédővel és naptejjel kenjük be a kicsiket, minimum félóránként kenjük őket újra. Vízben és vízparton, ahol a sugárzás felerősödik, napszemüveget is hordjanak, a legkisebbeknek a gumis szárú a legpraktikusabb. Kalapot, sapkát, kendőt tegyünk a fejükre, ezzel védve fejbőrüket. A gyerekek többet tartózkodjanak az árnyékban és hűs helyen, valamint folyadékpótlásukat is folyamatosan biztosítsuk.

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide