Quantcast

Aktuális akciók
Őszi wellness akciókŐszi wellness akciók

Valamire készülnek ezek a hazai fürdők

2014. 12. 02. 17:17

Hotelvilág
A nyugat-dunántúli termálfürdők, hotelek szerint szó sincs arról, hogy a november vége, december eleje holtszezon lenne a turizmusban. Szerintük a németek által tote hoseként emlegetett időszak a termálszezon igazi kezdete.
Statisztikai adatokkal is alátámasztott álláspontjukra építve az idén már 11. alkalommal tartottak szezonnyitó rendezvényt a Pannon Termál Klaszter Egyesület tagszervezetei. A konferenciának és sajtótájékoztatónak az utóbbi évtized magyar termálsiker-helyszíne, a Sárvári Gyógy-és Wellnessfürdő adott otthont pénteken.
A vendégeket köszöntő Tama István, az MT Zrt. regionális marketingigazgatója és egyben a klaszter ügyvezetője a KSH turisztikai adatait mutatta bizonyítékként arról, hogy Budapest mellett a nyugat-dunántúli termálrégió is kiválóan teljesít téli hónapokban is.
Közös fellépés
Az eseményt köszöntő dr. Kondora Bálint, a Vas megyei közgyűlés alelnöke emlékeztetett, gazdaságfejlesztési operatív programban ezt az ágazatot fő prioritásként határozták meg, ami a lehetőségek mellett felelősséget is jelent az érintettek számára. Hisz amennyiben a közös erőforrásokból jelentős összegeket áldoznának a fejlesztésre, akkor ennek kézzelfogható, jelentős, fenntartható és a további növekedést elősegítő gazdasági eredményeket kell hozni - hangsúlyozta.
Szerinte az eredményesség egyik feltétele, hogy az érintettek megértsék a közös fellépés szükségességét. A 27 tagszervezetet, köztük 18 fürdőt tömörítő klasztert szőlőfürtként jellemezte az elnevezés alapját adó angol cluster szóra építve. A szőlőfürt minden szeme önálló, de ugyanakkor mindegyik szemnek közvetlen érdeke, hogy a többiek is egészségesek, jó minőségűek legyenek, hisz csak így lesznek értékesek, vonzóak együtt is.
Még nem értik
Dr. Németh István, a Pannon Termál Klaszter Egyesület elnöke osztotta az előtte szóló álláspontját a fürtösödés fontosságáról, de mint mondta, Magyarországon még nem igazán értik, nem használják ki az "együttműködve versenyezni" módszert. A klaszterrel azt szeretnék elérni, hogy megváltozzon ez a szemlélet, a termálvízre, mint szárra építve úgy akarják összefogni a tagokat, hogy egy vonzó termék jöjjön lére az együttműködésnek köszönhetően. A közös munkájuk szlogenje és egyben a szezonnyitó konferencia címe is: vissza a gyökerekhez. Jobban szeretnének építeni azokra a hagyományokra, turisztikai értékekre, korábbi küldőterületekre, amelyek egykor a terméküket meghatározták.
Dr. Németh István szerint ma a termálágazatban, illetve a régióban a kapacitások megfelelő mértékben rendelkezésre állnak. A következő időszakban elsősorban arra kell törekedni, hogy olyan jó minőségű turisztikai termékeket hozzanak létre, amik karakteresek, jellemzőek az adott desztinációra.
Fel kell venni a versenyt
Vancsura Miklós, a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő ügyvezető igazgatója úgy vélte, nem csak az együttműködésben, hanem külön-külön, a saját tevékenységében is váltás előtt áll a hazai termálágazat. Váltani kell a szolgáltatási struktúrákat, diverzifikálni kell a szolgáltatásokat. A megfelelő irányok megtalálása azonban nem könnyű, hisz a wellness területén a hazai szolgáltatóknak nagyon nagy versenytársai vannak Európában.
Már magában is erős kihívás a nagyon erős technológiai, humánerőforrás igény, de mindehhez még azzal is tisztában kellene lenni, hogy a piac mit akar. Egyáltalán ki az az ember, aki igénybe akarja venni a szolgáltatásaikat, és milyen szolgáltatásokat szeretne. Nagyon fontos kérdés az is, van-e egyáltalán ideje, ha igen, mennyi, illetve mennyi pénze van, és ezeket a jellemzőket hogyan tudják összeegyeztetni azokkal az erőforrásokkal, amiket a szolgáltatók kínálni tudnak.
A lakókocsis németeket és osztrákokat célozták be
A következő időszak ilyen fürtösödést segítő feladata a lakóautóval rendelkező német és osztrák turisták közös elérése lesz - derült ki Tama István előadásából. Mint elmondta, a klaszterben arra jutottak, hogy közös fellépéssel legeredményesebben azokat a lakóautóval rendelkező osztrák és német turistákat lehetne megszólítani, akik egy nap alatt kényelmesen leautózható távolságban élnek. A német trendkutatók szerint ez a réteg folyamatosan növekszik és egyre igényesebb.
Forrás: Turizmus Online
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...