Aktuális akciók
Karácsonyi ajándéktippekKarácsonyi ajándéktippek Fürdőbelépő ajándékbaFürdőbelépő ajándékba Adventi és karácsonyi ajánlatokAdventi és karácsonyi ajánlatok További ajánlatok

Könnyebb a fogyás ősszel, de vajon miért?

2019. 11. 07. 07:07
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Finom őszi gyümölcsöket csipegetve, a színes őszi tájban kirándulva, forró fürdőt véve, beépítve a rendszeres úszást az életünkbe és 8 óra alvás után már észre sem vesszük, és csak úgy olvadnak a kilók rólunk.

Kellemes futás, élményteli túrázás

A még nem túl hideg, kellemes őszi időben szívesebben megyünk ki a természetbe, a sportolásnak kétségtelen jobban kedvez a hűvös idő. Nem izzadunk olyan erősen, nem kell megvárunk az esti órákat, hogy kimerészkedjünk, hanem a nap bármely időszakában sort keríthetünk akár a futásra, akár a biciklizésre. A kora reggeli kicsit ködös, mégis magával ragadó szürkületben is nekiindulhatunk, amikor még alszik a város. Nem meglepő, hogy a legtöbb amatőr futóversenyt őszi időszakban rendezik, és már a decemberi, hangulatos Mikulás futások is elterjedtek. De ha egy arborétumban sétálgatunk órákat, azzal is rengeteg kalóriát tudunk elégetni, emellett még látványnak és élménynek sem utolsó. Ugyanilyen élményben lehet részünk, ha túrázni indulunk egy napsütéses őszi napon legszebb erdőink valamelyikébe.  
Könnyebb a fogyás ősszel, de vajon miért?

Zöldségek, gyümölcsök minden mennyiségben

Nem elhanyagolható az egészségtudatos táplálkozás fontossága, ősszel sok olyan gyümölcsöt és zöldséget fogyaszthatunk, melyek jó hatással vannak az emésztésünkre, kevés kalóriát tartalmaznak, finomak és beindítják a fogyást. A körte kimossa a méreganyagokat, és magas a víztartalma, az áfonya segíti az emésztést, a szilvát szeretjük vízhajtó hatása miatt. Az alma pedig az egyik legszuperebb gyümölcs, magas víztartalmú, kevés kalóriát tartalmaz, és rostokban gazdag. A koriander és a zsálya természetes vízhajtó, emellett javítja az emésztést, a karfiol rengeteg antioxidánst tartalmaz. A sütőtök pedig nagy mennyiségben tartalmaz rezet, foszfort, vasat és magnéziumot.
Könnyebb a fogyás ősszel, de vajon miért?

Egészségtudat hosszú távú kialakítása

Bár nagyon nehéz visszarázódni az őszi mókuskerékbe, de ilyenkor jön létre egy olyan napi rutin, ami kulcsszerepet játszik a hosszú távú egészséges szokások kialakításában, mint például az étkezés tervezése és a fizikai aktivitás rendszeressége. Ilyenkor nem vagyunk olyan türelmetlenek, mint a tavaszi hónapokban, amikor nagyon gyorsan szeretnénk megszabadulni a felesleges kilóktól. De hosszú távú sikert csak úgy érhetünk el, ha beépítjük napirendünkbe a rendszeres mozgást, és az egészséges táplálkozást, ami nem azt jelenti, hogy megfelezzük az adagokat, vagy lemondunk minden kedvencünkről, hanem mértékletesen fogyasztunk mindenből, ezzel elkerülve a jojó effektust. Könnyebben megtarthatjuk egészséges szokásainkat a karácsonyi ünnepek alatt is. Januárban az újévi fogadalmak miatt tele vannak az edzőtermek, de az őszi időszakban nem kell zsúfoltsággal számolnunk.

Hogyan segíthet a víz?

A víz többféle módon is segíthet a fogyásban. Az egyik a megfelelő folyadékfogyasztás, a másik a forró fürdőben lazítás, a harmadik a vízben sportolás. Ahhoz, hogy szervezetünk a hideg vizet felmelegítse és testükhöz igazítsa hőmérsékletét, intenzív munkára van szükség, ami ugyancsak jó hatással van az anyagcserére. Ha reggel megiszunk 1 nagy pohárral, abban segít, hogy az éjszaka során pihenő üzemmódban lévő test újra aktívvá váljon, távozzanak a salakanyagok. Egy felnőttnek az átlagos napi vízfelvétele 2-3 liter.
A Loughboroughi Egyetem kutatásai szerint  a forró fürdővel annyi kalóriát lehet elégetni, mint egy 30 perces sétával. A vizsgált férfiak 130 kalóriát égettek el a 40 Celsius-fokos vízben töltött idő alatt. A szakértők úgy vélik, hogy ez csökkenti a gyulladások mértékét is. Finnországban létezik olyan orvosi kezelés, amely éppen erre épít, és hasonlóan kedvező hatásokkal járhat a szaunázás is. A rozmaringos fürdő – amellett, hogy energiával tölt fel – aktiválja az anyagcserét, élénkíti a vérkeringést, és erősíti az idegeket. Forraljunk fel 1 liter vízben 1 maréknyi friss rozmaringot, hagyjuk 10 percig ázni, majd adjuk hozzá a fürdővízhez. Ha levendulát használunk, az segíti az álomba merülést, és pihentető alvást biztosít, amivel anyagcserénk is gyorsabbá válik.
Az úszás az egyik legjobb mozgásforma: fogyaszt, szép, formás izomzatot alakít ki, miközben a víz meg is óv a sérülésektől. Átmozgatja az egész testet, növeli az állóképességet, fejleszti a tüdőt, jót tesz a gerincnek, főleg ha ülőmunkát végzünk, kifejezetten ajánlott a rendszeres úszás. Egy óra úszás során a szervezet 500-700 kalóriát éget el, a legtöbbet pillangó és a mellúszás közben. A víz felhajtóerejének köszönhetően akkor sem kell sportsérüléstől tartani, ha súlyfelesleggel vágunk neki az edzésnek. Ráadásul a víz közelsége a nyár élményét hozhatja vissza az őszi-téli napokba, és a stressz oldásában is kitűnő.
Könnyebb a fogyás ősszel, de vajon miért?

Esőben alvás? Tökéletes.

Nyáron korán világosodik, későn sötétedik, kinek lenne kedve túl sok időt az ágyban tölteni? Ősszel és télen viszont kihasználhatjuk a hűvösebb, sötét, esős időt, és többet áldozhatunk pihenésre és alvásra. Ha éjszakánként 7-8 órát alszunk, az egyensúlyban tartja étvágyfelügyelő hormonjainkat és szinten tartja az inzulint is, ami az anyagcserével kapcsolatos legfőbb hormon. Ha nem alszunk rendszeresen, a hormonegyensúly felborul, az anyagcsere pedig lelassul.
Képek: pixabay