Aktuális akciók
Tavaszi akciókTavaszi akciók További ajánlatok

Nyolc meggyőző érv a rendszeres úszás mellett

2019. 04. 08. 20:08
Forrás: termalfurdo.hu
Egészség
Túl azon, hogy remek kikapcsolódást, testi és lelki felüdülést és akár egy jó családi programot is jelent, az úszás nagyban hozzájárulhat egészségünk megőrzéséhez is
Szinte bárki, bármikor elkezdheti, hiszen az úszás talán az egyetlen olyan sport, amelynek gyakorlása nem függ az életkortól vagy edzettségi állapottól. Ráadásul amellett, hogy szórakoztató, fitten tart és a fogyást is támogatja, az úszás hasznos összetevője lehet az egészségmegőrzésnek és hatékonyan segíti a stresszoldást is. Lássuk további érveinket, miért érdemes hetente legalább egyszer ellátogatni az uszodába.
1. Ellentétben a futással vagy a kerékpározással az úszás nemcsak bizonyos testrészeket és izomcsoportokat, hanem az egész testet átmozgatja. Az alsó és a felsőtestre ugyanolyan erőfeszítés hárul, ráadásul a vízfelszínen maradáshoz a tartóizmok munkájára is szükség van. Legjobb a gyorsúszás, mert itt a karcsapások és lábmunka kivitelezéséhez a törzsnek egyenesnek kell maradnia, ehhez pedig a megfeszített has, csípő, comb, és hát izmai is hozzájárulnak. De természetesen minél több úszásnemmel próbálkozunk, annál többféleképpen próbára tehetjük és átmozgathatjuk magunkat.
2. Ahogy a futás, a gyaloglás vagy a kerékpározás, úgy az úszás is az állóképességet növelő sportok közé tartozik. Fejleszti és gyorsítja az anyagcserét, pozitívan befolyásolja a szív-és érrendszer működését. Azzal, hogy a szívnek és az ereknek nagyobb mennyiségű oxigént és energiaforrásokat kell eljuttatni a vázizomzatba, erősödik a szívizomzat és annak hajszálér hálózata. Ezzel nemcsak a szív és az erek oxigénellátása javul, de csökken a szívinfarktus kockázata is.
Nyolc meggyőző érv a rendszeres úszás mellett
3. Nem véletlen szokták mondani, hogy az úszás a tüdő sportja is. Nemcsak fejleszti, de kiegyensúlyozottá is teszi a levegővételt, hiszen a ki- és belégzés ritmusának betartása elengedhetetlen a helyes úszótechnika alkalmazásához. Egyetlen más sportnál sem ennyire fontos a légzés szabályozása, így ez a technika fejleszti a tüdőt és a légző szervrendszert. Sok esetben javasolják a szakemberek az úszást asztmás betegeknek is, ugyanis enyhíti a tüneteket.
4. A vízben való mozgást sokszor ajánlják sérülések után vagy ízületi betegségek esetén is. Nem véletlenül, hiszen a víz fenntartó ereje segíti az ízületeket, melyek számára a medencében való mozgás így sokkal kisebb terhelést jelent. A vízben nem teljesen egészséges izomzattal vagy csontozattal is elvégezhetők olyan mozgások, amelyek a szárazföldön egy balesetből való felépülés, vagy ízületi betegség esetén gondot okoznának. Emellett a tempók során ismétlődő mozdulatok növelik az izmok rugalmasságát.
5. A vízben végzett ritmusos és egyenletes mozgás – ha szabályos – nemcsak az ízületeknek, hanem a gerincnek is jót tesz, javítja a tartást. A víz hatására csökken az izmokban a feszültség, eltűnik a kényszerű, sokszor rossz tartás, a medencében a test felveheti természetes formáját, egyensúlyba kerül. Mozgásszervi elváltozások esetén is sokszor javasolják a szakemberek az úszást és a vízben való mozgást.
6. Az úszás erősen ajánlott azoknak is, akik fogyni szeretnének. Egy óra úszás során a szervezet 500-700 kalóriát éget el, a legtöbbet pillangó és a mellúszás közben. Ráadásul a víz felhajtóerejének köszönhetően akkor sem kell sportsérüléstől tartani, ha súlyfelesleggel vágunk neki az edzésnek.
7. Nemcsak a testünk, de a lelkünk egészségét is megalapozhatjuk a rendszeres úszóedzésekkel. A ritmusos és egyenletes légzéstechnika sokat segít a stressz oldásában, a monoton tempózás pedig segít kikapcsolni az agyunkat. A vízben való lebegés idegnyugtató és stresszoldó hatású.
Nyolc meggyőző érv a rendszeres úszás mellett
8. Azzal, hogy gyorsul az erekben az oxigénáramlás, nemcsak a szívünknek teszünk jót, hanem az agyunknak is. Azzal, hogy több oxigént kap, agyunk edzés után gyorsabban, „olajozottabban” működik majd, jobban megy a tanulás és a szellemi munka.

Ha van véleménye, kérdése a cikkel kapcsolatban, szóljon hozzá a Facebookon. Kattintson ide