Quantcast

2021. 08. 29. 08:40
Forrás: termalfurdo.hu
Útitárs
Az őszi természet számtalan gyönyörű hegységünkbe szólítja a kirándulni vágyókat országszerte. Micsoda élmény, mikor a fárasztó mászást követően festői panoráma tárul a szemünk elé! És az milyen jó, amikor a kiadós túra után egy közeli fürdőben pihentethetjük fáradt izomzatunkat! Számos helyen összeköthetjük a két élményt.

Velencei-hegység

Budapesttől sincs messze a Pákozd és Sukoró között elterülő Angelika-forrás, mely patakként folydogál a Bodza-völgyben. Szép és hangulatos kirándulásokat tehetünk itt, számos forrást, barlangot, kutat és tavat rejt a vidék. Ha elérünk Nadapig, ott találjuk a magasság mérésnek magyarországi legfőbb viszonyító pontját, a Nadapi szintezési ősjegyet. Ha ennél magasabbra vágyunk, elsétálhatunk a 352 méter magas Meleg-hegyig. Pákozd és Sukoró között terül el 96 hektáron az arborétum, melynek kilátójából gyönyörű panoráma tárul elénk, a Velencei-tó. Ha már kellően elfáradtunk, irány a víz, amit már a távolból megcsodáltunk. A tóban fürdést még hidegnek találhatjuk, így az egész évben nyitva tartó Velence Resort & Spa -ban pihenhetjük ki a nap fáradalmait, és izomlázas végtagjainkat.
Angelika-forrás

Visegrádi-hegység

A Dunakanyar kilátójáról, a Prédikálószékről az egyik legszebb a panoráma a Dunára, ebben biztosak vagyunk. A Visegrádi-hegység legmagasabb pontját Dömsöd településről közelíthetjük meg. Egy könnyű sétára találjuk a Kainz-forrást, ahonnan szárazabb időből nem csordogál semmi, ezen ne lepődjünk meg. Innen térhetünk el a Rám-szakadék felé, ami korlátokkal és létrákkal van biztosítva. Kisebb zarándokhellyé vált a Szentfa-kápolna, itt tarthatunk egy kisebb pihenőt. Szükség is lesz rá, mert ezt követően hatalmas sziklákon, a vízesések mellett haladva jutunk el a mély vulkáni eredetű Rám-szakadékhoz. A vadregényes Pilis rejt még csodát, ha továbbhaladunk a Prédikálószék felé a Vadálló-köveken át, ami nem egyszerű, de megéri! A sziklarengeteg mögött bújik meg a Duna csodálatos kanyarulata, 2016-ban pedig kilátótornyot is emeltek a hegy legmagasabb pontjára, 639 méter magasra. Miután lesétáltunk, bármerre indulunk, mindenhol fürdőbe botlunk, ahol kipihenhetjük az élmény dús kirándulást. Fél órán belül eljuthatunk Esztergomba, Visegrádra, Leányfalura, vagy Szentendrére, ahol A Helyiek Kedvenc Fürdőjében csobbanhatunk (a szentendrei komplexum a 2017-es Az Év Fürdője verseny egyik kategória-győztese volt).
Rám-szakadék

Börzsöny

Fürdőzés után újra a hegyek felé vehetjük az irányt, nem is kell messze mennünk Visegrádtól, az Országos Kéktúra változatos útvonalán haladva Nagymarosról indulva erdőkön és tisztásokon át elérünk a Szent Mihány-hegy csúcsához, 484 méterre. Innen kötelező kitérni a nehezen megközelíthető, romantikus hangulatú Remete-barlanghoz, és itt tehetünk egy nagyobb pihenőt, megcsodálva a Duna kanyargását, és a Visegrádi-hegységet. Mindenképp érdemes továbbhaladni a Hegyes-tetőig, és a 2013-ban felújított Julianus barát-toronyból élvezhetjük a körpanorámát.
Szent Mihány-hegy

Bakony

Mielőtt Magyarország legmagasabb csúcsára tűznénk ki zászlónkat, látogassunk el a Bakonyba. Bakonybélből indulva meredeken emelkedő turistaösvényen, gyönyörű bükkerdőben kapaszkodhatunk fel a 709 méter magas Kőris-hegyre, amely a Bakony legmagasabb pontja, szép napos időben ellátunk egészen a Balatonig a háromszintes Vajda Péter-kilátóból. A távolból még a Pannonhalmi Bencés Apátságot, de az Alpok kétezres csúcsait is felfedezhetjük. Meglepő építménnyel is találkozhatunk itt, egy nagy fehér gömbbel, amelybe viszont tilos a belépés, mert ez nem más, mint a légtérellenőrző radarállomás. Borzavár felé útba esik a szépalmapusztai arborétum, ahol a fenyők árnyékában megpihenhetünk picit. Ha már itt járunk, nem érdemes kihagyni egy kis fürdőzést sem. Ha északnyugati irányba indulunk, kipróbálhatjuk azt a pápai fürdőt, ami 2017-ben Az Év Feltörekvő Fürdője kategóriában lett a második.
Kőris-hegy

Mátra, Kékes

Legmagasabb hegységünk legmagasabb csúcsát közelítsük meg Mátraházáról, másszuk meg a Mátra egyik legvadabb sziklaképződményét, a 18 méter magas Kis-követ, ahonnan elég pazar a kilátás a Mátra keleti bérceire. Továbbhaladva felfrissülhetünk az ország legmagasabban fakadó forrásából, a Disznó-kútból. Azt, hogy felértünk 1014 méterre, onnan vesszük észre, hogy látunk egy kilátóként funkcionáló TV tornyot, és a nemzeti színű csúcskövet, ahol kötelező lefotózkodni. A Kékestető kristálytiszta levegőjét magunkba szívva, és elraktározva indulunk visszafelé a Bene-patak mentén. A Kékeshez legközelebb eső fürdőben, a Mátra kapujának is nevezett Gyöngyös városában lévő Dr. Csépe György Uszoda és Termálstrand jakuzzijában biztos jól esik egy kis lazítás a hosszú túra után.
Kékes
A nyitóképen a Prédikálószék látható. (forrás: kirandulastippek.hu)
Képek forrása: velencei-to.hu (2.), ram-szakadek.hu (3.), youtube/Pascal RIDE (4.), hotelszarvaskut.hu (5.), termeszetjaro.hu – Gulyás Attila (6.)

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...