Quantcast

Aktuális akciók
Tavaszi akciók Tavaszi akciók Tavaszi fürdőtippekTavaszi fürdőtippek Nyugdíjas álomszállásokNyugdíjas álomszállások

Nem is hinnéd, hová érdemes fürdőtúrára menni!

2014. 09. 10. 15:44
Szerző: Hradszki Róbert  Forrás: termalfurdo.hu
Fürdőzés
Szolnok. Legtöbbünknek nem épp a természet közelsége, és a hangulatos fürdőzés jut eszünkbe az alföldi megyeszékhelyről. Aki azonban blokkházakra, stílustalan városi hangulatra asszociál, tévúton jár. Szolnoknak sajátos egyedi hangulata, sőt jó termálvize is van, amit ráadásul két helyen is kipróbálhatunk.
Fürdőtúrámnak ezúttal nem autóval indultam neki - a MÁV-ot választottam. Ugyanis sokan panaszkodnak, hogy egy-egy fürdőhelyünk tömegközlekedéssel nehezen megközelíthető. Szolnokról pedig köztudott, hogy hatalmas szocreál pályaudvara van, így a vonat megfelelő választásnak tűnt. Amellett hangulatos, és nem kifejezetten drága közlekedési eszköz. Hogy a hangulata sokszor még kicsit retro? Valóban, de ez - úgy éreztem - éppen illik egy szolnoki fürdőtúrához!
Sokan éppen csak az 1975-ben épült vasútállomást, és a mögötte magasodó toronyházat ismerik Szolnokból, és egyfajta Dunaújváros kettőnek gondolják. Nemigen tekintjük turistacélpontnak, és szocreál hangulatot várunk. Ám a vasútállomás hosszú téglalapja mellett álló toronyház jól illeszkedik a térbe, mely a belvárosi utcák után hirtelen kiszélesedik, így stílusosan a végtelen, az utazás hangulatát kelti. Magáról az állomásépületről pedig csak annyit: bár ennyi stílusérzék lenne mai épületeinkben is, mint ebben a 40 évvel ezelőtt, Scneller Vilmos tervei szerint készült váróteremben... Az állomástól a fürdőig pedig a belvároson keresztül juthatunk el. A gyönyörű, Tiszán átívelő gyaloghíd - mely ma már Szolnok szimbólumának tekinthető - éppen a Tiszaligeti termálstrandhoz vezet. Ám nem csak itt, de a nagy múltra visszatekintő Tisza hotel patinás épületében is találunk egy pici, hangulatos gyógyfürdőt.
Ha vasúton indulunk fürdőtúrára, legegyszerűbb a helyi állomásra érkezve taxiba ülnünk, és a fürdőbe vitetni magunkat. Ritkán akad olyan fürdőváros, ahol ezer forintból ez ne lenne kivitelezhető. Ha kikapcsolódni szeretnénk, jobb, ha minél előbb relaxált állapotba kerülünk, erre pedig a fürdő a legmegfelelőbb helyszín! Szolnok esetén legideálisabb, ha bringánkat is vonatra rakjuk, a sík alföldi város ugyanis kiválóan alkalmas a kerékpározásra, nem csoda, hogy rengetegen élnek is a lehetőséggel. Szolnok egy trendi biciklis város, sok bringaúttal! Ez a legjobb módja megismerésének.
Egy kis városnézést természetesen mindenképp érdemes beiktatni a programba, ám ezt jobb a fürdőzés utánra hagyni. Ám arra mindenképp számítsunk, hogy egy több órás fürdőzésben alaposan eltunyulhatunk, elfáradhatunk, megéhezhetünk. Fürdőzés után nagy városnéző túrába belevágni nem kellemes! Egy kis séta a belvárosban, esetleg egy jó helyi étteremmel összekötve: az kell a fürdő után!
Így tettem Szolnokon is, bár az éttermet idő hiányában sajnos ki kellett hagynom. Ha mégis, valószínűleg a központban található új, Spíler nevű bisztrót teszteltem volna. A lassan országos étteremlánccá bővülő Spíler kreatív séfje ugyanis egy külföldön is jegyzett szakács: Litauszki Zsolt.
Egy tiszaligeti fürdőtúra úgy tűnik, hangulatos hétvégi program, s közben a Szolnokkal kapcsolatos előítéleteink is megdőlnek!
Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel, fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra...

Hévízi wellness -30%!

Jöjjön júniusban most 30% kedvezménnyel Hévízre a Hotel Európa Fit****superior szállodába, ahol az extra kedvezményes árak mellett 8 beltéri és kültéri úszó-, élmény- és gyógymedence, kétszintes szaunavilág, félpanziós ellátás, változatos programkínálat várja Önt. Ne maradjon le erről az ajánlatról, amely a tökéletes pihenést kínálja most különleges áron! Az ajánlat visszavonásig érvényes.Megnézem